loading...

کدنویسی بچه ها

بازدید : 29
يکشنبه 24 دی 1402 زمان : 16:55

سیستم کامپیوتری

تعریف: مجموعه ای از آموزش کامپیوتر موجودیت ها (سخت افزار، نرم افزار و نرم افزار زنده) است که برای دریافت، پردازش، مدیریت و ارائه اطلاعات در قالبی معنادار طراحی شده اند.

اجزای سیستم کامپیوتری

سخت افزار رایانه - قطعات فیزیکی/ قطعات نامشهود یک کامپیوتر هستند. به عنوان مثال دستگاه های ورودی ، دستگاه های خروجی ، واحد پردازش مرکزی و دستگاه های ذخیره سازی

نرم افزار رایانه ای - همچنین به عنوان برنامه ها آموزش کامپیوتر یا برنامه ها شناخته می شود. آنها به دو کلاس یعنی نرم افزار SYTEM و نرم افزار کاربردی طبقه بندی می شوند

Liveware - کاربر کامپیوتر است. همچنین به عنوان orgware یا humanware نیز شناخته می شود. کاربر به سیستم رایانه دستور می دهد تا دستورالعمل ها را اجرا کند.

الف) سخت افزار کامپیوتر

سخت افزار به تجهیزات و دستگاه های کامپیوتری فیزیکی و ملموس اطلاق می شود که از عملکردهای اصلی مانند ورودی، پردازش (ذخیره سازی داخلی، محاسبات و کنترل)، خروجی، ذخیره سازی ثانویه (برای داده ها و برنامه ها) و ارتباطات پشتیبانی می کند.

تصویر مرتبط

دسته بندی سخت افزار (قطعات کاربردی)

سیستم کامپیوتری مجموعه ای آموزش کامپیوتر از دستگاه های یکپارچه است که داده ها و اطلاعات را وارد، خروجی، پردازش و ذخیره می کند. سیستم های کامپیوتری در حال حاضر حداقل حول یک دستگاه پردازش دیجیتال ساخته شده اند. پنج جزء اصلی سخت افزار در یک سیستم کامپیوتری وجود دارد: ورودی، پردازش، ذخیره سازی، خروجی و دستگاه های ارتباطی.

دستگاه های ورودی

آیا دستگاه هایی برای وارد کردن داده ها یا دستورالعمل ها به واحد پردازش مرکزی استفاده می شوند. بر اساس روشی که برای وارد کردن داده ها استفاده می کنند طبقه بندی می شوند.

الف) وسایل کلیدی

دستگاه هایی هستند که برای وارد کردن داده ها با استفاده از مجموعه ای از کلیدها به عنوان مثال صفحه کلید ، کلید به ذخیره سازی و صفحه کلید استفاده می شوند.

  1. i) صفحه کلید

صفحه کلید (مشابه یک ماشین تحریر) دستگاه اصلی آموزش کامپیوتر ورودی یک رایانه است. این شامل سه نوع کلید- کلیدهای الفبایی ، کلیدهای ویژه و کلیدهای عملکردی است. از کلیدهای الفبای عددی برای تایپ تمام حروف الفبا، اعداد و نمادهای خاص مانند $، ٪، @، A و غیره استفاده می شود. کلیدهای ویژه مانند ، ، ، ، و غیره هستند. برای عملکردهای خاص استفاده می شود. کلیدهای عملکردی مانند ، ، و غیره برای دادن دستورات خاص بسته به نرم افزار مورد استفاده استفاده می شوند، به عنوان مثال F5 یک صفحه از مرورگر اینترنت را بارگیری مجدد می کند. عملکرد هر یک از کلیدها تنها پس از کار بر روی رایانه شخصی قابل درک است. با فشار دادن هر کلید، یک سیگنال الکترونیکی تولید می شود. این سیگنال توسط یک رمزگذار صفحه کلید شناسایی می شود که یک کد باینری مربوط به کلید فشرده شده را به CPU ارسال می کند. انواع مختلفی از کیبورد وجود دارد اما کیبورد 101 کلیدی محبوب ترین است.

نحوه سازماندهی کلیدها

کلیدهای صفحه کلید شما را می توان بر اساس عملکرد به چند گروه تقسیم کرد:

کلیدهای تایپ (الفبایی). این کلیدها شامل همان کلیدهای حروف، عدد، نقطه گذاری و نماد هستند که در ماشین تحریر سنتی وجود دارد.

کلیدهای ویژه (کنترلی). این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با کلیدهای دیگر برای انجام اعمال خاصی استفاده می شوند. کلیدهای کنترلی که اغلب استفاده می شوند عبارتند از CTRL، ALT، کلید ویندوز و ESC.

کلیدهای عملکردی کلیدهای تابع برای انجام وظایف خاص استفاده می شوند. آنها به عنوان F1، F2، F3، و غیره، تا F12 برچسب گذاری شده اند. عملکرد این کلیدها از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است.

کلیدهای حرکت مکان نما (ناوبری). آموزش کامپیوتر این کلیدها برای جابجایی در اسناد یا صفحات وب و ویرایش متن استفاده می شوند. آنها شامل کلیدهای جهت دار، HOME، END، PAGE UP، PAGE DOWN، DELETE، و کلیدهای درج و پیکان هستند.

صفحه کلید عددی. صفحه کلید عددی برای وارد کردن سریع اعداد مفید است. کلیدها در یک بلوک مانند یک ماشین حساب معمولی یا ماشین اضافه کردن با هم گروه بندی می شوند. تصویر مرتبط

ب. دستگاه های اشاره گر

دستگاه‌هایی هستند که داده‌ها و دستورالعمل‌ها را با استفاده از نشانگری که روی صفحه نمایش داده می‌شود وارد رایانه می‌کنند. مواردی که باید وارد شوند با اشاره یا کلیک کردن بر روی آنها انتخاب می شوند، مانند موس، جوی استیک، صفحه حساس به لمس، توپ های ردیابی

  1. i) ماوس

ماوس دستگاه کوچکی است که برای اشاره و انتخاب موارد روی صفحه کامپیوتر شما استفاده می شود. اگرچه موش ها اشکال مختلفی دارند، اما موش های معمولی کمی شبیه به یک موش واقعی هستند. این کوچک، مستطیلی است و توسط یک سیم بلند که شبیه یک دم و کانکتور است که می تواند PS/2 یا USB باشد به واحد سیستم متصل می شود. برخی از موش های جدید بی سیم هستند.

یک ماوس معمولاً دو دکمه دارد: یک دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) و یک دکمه ثانویه. بسیاری از موش‌ها همچنین دارای یک چرخ بین دو دکمه هستند که به شما امکان می‌دهد به راحتی در صفحه‌های اطلاعات حرکت کنید.

هنگامی که ماوس را با دست خود آموزش کامپیوتر حرکت می دهید، یک اشاره گر روی صفحه نمایش شما در همان جهت حرکت می کند. (ظاهر نشانگر ممکن است بسته به جایی که روی صفحه شما قرار دارد تغییر کند.) وقتی می خواهید یک مورد را انتخاب کنید، به آن مورد اشاره می کنید و سپس روی دکمه اصلی کلیک کنید (فشار و رها کنید). اشاره کردن و کلیک کردن با ماوس راه اصلی تعامل با کامپیوتر شما است. انواع مختلفی از ماوس وجود دارد: ماوس مکانیکی، ماوس نوری، ماوس نوری-مکانیکی و ماوس لیزری.

قطعات اساسی

یک ماوس معمولاً دو دکمه دارد: یک دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) و یک دکمه ثانویه (معمولاً سمت راست b). اوتون). دکمه اصلی همان دکمه ای است که اغلب از آن استفاده می کنید. بیشتر ماوس‌ها همچنین دارای یک چرخ پیمایش بین دکمه‌ها هستند تا به شما کمک کند راحت‌تر در اسناد و صفحات وب پیمایش کنید. در برخی از موش ها، چرخ اسکرول را می توان فشار داد تا به عنوان دکمه سوم عمل کند. موش های پیشرفته ممکن است دکمه های اضافی داشته باشند که می توانند عملکردهای دیگری را انجام دهند.

نتیجه تصویر برای قطعات ماوس کامپیوتر

نگه داشتن و حرکت دادن ماوس

موس خود را در کنار صفحه کلید خود روی یک سطح تمیز و صاف مانند پد ماوس قرار دهید. ماوس را به آرامی در حالی که انگشت اشاره روی دکمه اصلی و انگشت شست به پهلو قرار گرفته نگه دارید. برای حرکت دادن ماوس، آن را به آرامی در هر جهتی بلغزانید. آن را نپیچانید - جلوی ماوس را دور از خود نگه دارید. همانطور که ماوس را حرکت می دهید، آموزش برنامه نویسی مقدماتی یک اشاره گر (به تصویر مراجعه کنید) روی صفحه نمایش شما در همان جهت حرکت می کند. اگر برای حرکت دادن موس خود روی میز یا پد ماوس خود فضای آموزش کامپیوتر خالی ندارید، فقط ماوس را بردارید و آن را به خود نزدیک کنید.

نتیجه تصویر برای نحوه نگه داشتن یک موش به یک شیء اغلب یک پیام توصیفی در مورد آن را نشان می دهد. اشاره گر بسته به آنچه به آن اشاره می کنید می تواند تغییر کند. به عنوان مثال، هنگامی که به پیوندی در مرورگر وب خود اشاره می کنید، نشانگر از یک فلش به یک دست با انگشت اشاره تغییر می کند.

اکثر اقدامات ماوس با اشاره کردن با فشار دادن یکی از دکمه های ماوس ترکیب می شوند. چهار راه اصلی برای استفاده از دکمه های ماوس وجود دارد: کلیک کردن، دوبار کلیک کردن، کلیک راست و کشیدن.

کلیک کردن (یک کلیک)

برای کلیک کردن روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) را فشار داده و رها کنید.

کلیک کردن اغلب برای انتخاب (علامت گذاری) یک مورد یا باز کردن یک منو استفاده می شود. گاهی اوقات به این حالت تک کلیک یا چپ کلیک می گویند.

دوبار کلیک کنید

برای دوبار کلیک کردن روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دوبار سریع کلیک کنید. اگر فاصله بین دو کلیک بسیار زیاد باشد، ممکن است به جای یک کلیک دوبار به عنوان دو کلیک جداگانه تفسیر شوند.

دوبار کلیک کردن اغلب برای باز کردن موارد روی دسکتاپ شما استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه را راه اندازی کنید یا با دوبار کلیک کردن روی نماد آن در دسکتاپ، یک پوشه را باز کنید.

کلیک راست کنید

برای کلیک راست روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دکمه ثانویه (معمولاً دکمه سمت راست) را فشار داده و رها کنید.

با کلیک راست روی یک آیتم معمولاً لیستی آموزش کامپیوتر از کارهایی که می توانید با آن مورد انجام دهید نمایش داده می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که روی سطل بازیافت روی دسک تاپ خود کلیک راست می کنید ، ویندوز منوی را به شما امکان می دهد تا آن را باز کنید ، آن را خالی کنید ، آن را حذف کنید یا خصوصیات آن را ببینید. اگر مطمئن نیستید که با چیزی چه کار کنید، روی آن راست کلیک کنید.

ج) دستگاه های اسکن

دستگاه هایی هستند که یک شی یا یک سند را مستقیماً از منبع ضبط می کنند. آنها بر اساس فناوری مورد استفاده برای گرفتن داده ها طبقه بندی می شوند. اسکنرها و اسناد خوان.

ط) اسکنرها

برای گرفتن یک سند منبع و تبدیل آن به فرم الکترونیکی استفاده می شود.

به عنوان مثال - اسکنر تخت تخت و دستی.

تصویر مرتبط

نتیجه تصویر برای نوع اسکنر

  1. ii) اسناد خوان

اسنادی هستند که داده ها را مستقیماً از سند منبع می خوانند و آنها را به عنوان ورودی در قالب سیگنال الکترونیکی منتقل می کنند. ه

انواع سند خوان

  1. i) مارس خوان نوری (OMR) نتیجه تصویر برای علامت خوان نوری

  1. ii) بارکدخوان

تصویر مرتبط

iii) خوانندگان کاراکتر نوری نتیجه تصویر برای خواننده کاراکتر نوری

ب) خوان های مغناطیسی

داده ها را با استفاده از جوهر مغناطیسی می خواند.t از اصل مغناطیس برای درک داده هایی که با استفاده از جوهر مغناطیسی نوشته شده اند استفاده می کند.

نتیجه تصویر برای تشخیص کاراکتر جوهر مغناطیسی

واحد پردازش مرکزی (C PU)

مغز یا قلب کامپیوتر است computer education . همچنین به عنوان پردازنده شناخته می شود و از سه واحد تشکیل شده است.

  1. i) واحد کنترل (C U)
  2. ii) واحد منطق حسابی (A L U)

iii) واحد حافظه اصلی (M M U)

واحد سیستم هسته یک سیستم کامپیوتری است. معمولاً یک جعبه مستطیلی است که روی میز یا زیر میز شما قرار می گیرد. در داخل این جعبه قطعات الکترونیکی زیادی وجود دارد که داده ها را پردازش می کنند. مهمترین این قطعات واحد پردازش مرکزی (CPU) یا ریزپردازنده است که به عنوان "مغز" رایانه شما عمل می کند. جزء دیگر حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است که به طور موقت اطلاعاتی را که CPU هنگام روشن بودن رایانه استفاده می کند، ذخیره می کند. اطلاعات ذخیره شده در RAM با خاموش شدن کامپیوتر پاک می شود.

تقریباً هر قسمت دیگر رایانه شما با استفاده از کابل به واحد سیستم متصل می شود. کابل‌ها به پورت‌های خاص (روزنه‌ها)، معمولاً در پشت واحد سیستم متصل می‌شوند. سخت افزاری که بخشی از واحد سیستم نیست، گاهی اوقات یک دستگاه جانبی نامیده می شود. دستگاه های جانبی می توانند خارجی مانند ماوس، صفحه کلید، چاپگر، مانیتور، درایو Zip خارجی یا اسکنر یا داخلی باشند، مانند درایو CD-ROM، درایو CD-R یا مودم داخلی. دستگاه های جانبی داخلی اغلب به عنوان لوازم جانبی یکپارچه شناخته می شوند. بر اساس شکل دو نوع وجود دارد: برج و رومیزی.

نتیجه مرتبط imageImage برای واحد سیستم دسکتاپ

واحد سیستم برج واحد سیستم رومیزی

مادربرد (computer education مدار چاپی اصلی است.

سیستم کامپیوتری

تعریف: مجموعه ای از آموزش کامپیوتر موجودیت ها (سخت افزار، نرم افزار و نرم افزار زنده) است که برای دریافت، پردازش، مدیریت و ارائه اطلاعات در قالبی معنادار طراحی شده اند.

اجزای سیستم کامپیوتری

سخت افزار رایانه - قطعات فیزیکی/ قطعات نامشهود یک کامپیوتر هستند. به عنوان مثال دستگاه های ورودی ، دستگاه های خروجی ، واحد پردازش مرکزی و دستگاه های ذخیره سازی

نرم افزار رایانه ای - همچنین به عنوان برنامه ها آموزش کامپیوتر یا برنامه ها شناخته می شود. آنها به دو کلاس یعنی نرم افزار SYTEM و نرم افزار کاربردی طبقه بندی می شوند

Liveware - کاربر کامپیوتر است. همچنین به عنوان orgware یا humanware نیز شناخته می شود. کاربر به سیستم رایانه دستور می دهد تا دستورالعمل ها را اجرا کند.

الف) سخت افزار کامپیوتر

سخت افزار به تجهیزات و دستگاه های کامپیوتری فیزیکی و ملموس اطلاق می شود که از عملکردهای اصلی مانند ورودی، پردازش (ذخیره سازی داخلی، محاسبات و کنترل)، خروجی، ذخیره سازی ثانویه (برای داده ها و برنامه ها) و ارتباطات پشتیبانی می کند.

تصویر مرتبط

دسته بندی سخت افزار (قطعات کاربردی)

سیستم کامپیوتری مجموعه ای آموزش کامپیوتر از دستگاه های یکپارچه است که داده ها و اطلاعات را وارد، خروجی، پردازش و ذخیره می کند. سیستم های کامپیوتری در حال حاضر حداقل حول یک دستگاه پردازش دیجیتال ساخته شده اند. پنج جزء اصلی سخت افزار در یک سیستم کامپیوتری وجود دارد: ورودی، پردازش، ذخیره سازی، خروجی و دستگاه های ارتباطی.

دستگاه های ورودی

آیا دستگاه هایی برای وارد کردن داده ها یا دستورالعمل ها به واحد پردازش مرکزی استفاده می شوند. بر اساس روشی که برای وارد کردن داده ها استفاده می کنند طبقه بندی می شوند.

الف) وسایل کلیدی

دستگاه هایی هستند که برای وارد کردن داده ها با استفاده از مجموعه ای از کلیدها به عنوان مثال صفحه کلید ، کلید به ذخیره سازی و صفحه کلید استفاده می شوند.

  1. i) صفحه کلید

صفحه کلید (مشابه یک ماشین تحریر) دستگاه اصلی آموزش کامپیوتر ورودی یک رایانه است. این شامل سه نوع کلید- کلیدهای الفبایی ، کلیدهای ویژه و کلیدهای عملکردی است. از کلیدهای الفبای عددی برای تایپ تمام حروف الفبا، اعداد و نمادهای خاص مانند $، ٪، @، A و غیره استفاده می شود. کلیدهای ویژه مانند ، ، ، ، و غیره هستند. برای عملکردهای خاص استفاده می شود. کلیدهای عملکردی مانند ، ، و غیره برای دادن دستورات خاص بسته به نرم افزار مورد استفاده استفاده می شوند، به عنوان مثال F5 یک صفحه از مرورگر اینترنت را بارگیری مجدد می کند. عملکرد هر یک از کلیدها تنها پس از کار بر روی رایانه شخصی قابل درک است. با فشار دادن هر کلید، یک سیگنال الکترونیکی تولید می شود. این سیگنال توسط یک رمزگذار صفحه کلید شناسایی می شود که یک کد باینری مربوط به کلید فشرده شده را به CPU ارسال می کند. انواع مختلفی از کیبورد وجود دارد اما کیبورد 101 کلیدی محبوب ترین است.

نحوه سازماندهی کلیدها

کلیدهای صفحه کلید شما را می توان بر اساس عملکرد به چند گروه تقسیم کرد:

کلیدهای تایپ (الفبایی). این کلیدها شامل همان کلیدهای حروف، عدد، نقطه گذاری و نماد هستند که در ماشین تحریر سنتی وجود دارد.

کلیدهای ویژه (کنترلی). این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با کلیدهای دیگر برای انجام اعمال خاصی استفاده می شوند. کلیدهای کنترلی که اغلب استفاده می شوند عبارتند از CTRL، ALT، کلید ویندوز و ESC.

کلیدهای عملکردی کلیدهای تابع برای انجام وظایف خاص استفاده می شوند. آنها به عنوان F1، F2، F3، و غیره، تا F12 برچسب گذاری شده اند. عملکرد این کلیدها از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است.

کلیدهای حرکت مکان نما (ناوبری). آموزش کامپیوتر این کلیدها برای جابجایی در اسناد یا صفحات وب و ویرایش متن استفاده می شوند. آنها شامل کلیدهای جهت دار، HOME، END، PAGE UP، PAGE DOWN، DELETE، و کلیدهای درج و پیکان هستند.

صفحه کلید عددی. صفحه کلید عددی برای وارد کردن سریع اعداد مفید است. کلیدها در یک بلوک مانند یک ماشین حساب معمولی یا ماشین اضافه کردن با هم گروه بندی می شوند. تصویر مرتبط

ب. دستگاه های اشاره گر

دستگاه‌هایی هستند که داده‌ها و دستورالعمل‌ها را با استفاده از نشانگری که روی صفحه نمایش داده می‌شود وارد رایانه می‌کنند. مواردی که باید وارد شوند با اشاره یا کلیک کردن بر روی آنها انتخاب می شوند، مانند موس، جوی استیک، صفحه حساس به لمس، توپ های ردیابی

  1. i) ماوس

ماوس دستگاه کوچکی است که برای اشاره و انتخاب موارد روی صفحه کامپیوتر شما استفاده می شود. اگرچه موش ها اشکال مختلفی دارند، اما موش های معمولی کمی شبیه به یک موش واقعی هستند. این کوچک، مستطیلی است و توسط یک سیم بلند که شبیه یک دم و کانکتور است که می تواند PS/2 یا USB باشد به واحد سیستم متصل می شود. برخی از موش های جدید بی سیم هستند.

یک ماوس معمولاً دو دکمه دارد: یک دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) و یک دکمه ثانویه. بسیاری از موش‌ها همچنین دارای یک چرخ بین دو دکمه هستند که به شما امکان می‌دهد به راحتی در صفحه‌های اطلاعات حرکت کنید.

هنگامی که ماوس را با دست خود آموزش کامپیوتر حرکت می دهید، یک اشاره گر روی صفحه نمایش شما در همان جهت حرکت می کند. (ظاهر نشانگر ممکن است بسته به جایی که روی صفحه شما قرار دارد تغییر کند.) وقتی می خواهید یک مورد را انتخاب کنید، به آن مورد اشاره می کنید و سپس روی دکمه اصلی کلیک کنید (فشار و رها کنید). اشاره کردن و کلیک کردن با ماوس راه اصلی تعامل با کامپیوتر شما است. انواع مختلفی از ماوس وجود دارد: ماوس مکانیکی، ماوس نوری، ماوس نوری-مکانیکی و ماوس لیزری.

قطعات اساسی

یک ماوس معمولاً دو دکمه دارد: یک دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) و یک دکمه ثانویه (معمولاً سمت راست b). اوتون). دکمه اصلی همان دکمه ای است که اغلب از آن استفاده می کنید. بیشتر ماوس‌ها همچنین دارای یک چرخ پیمایش بین دکمه‌ها هستند تا به شما کمک کند راحت‌تر در اسناد و صفحات وب پیمایش کنید. در برخی از موش ها، چرخ اسکرول را می توان فشار داد تا به عنوان دکمه سوم عمل کند. موش های پیشرفته ممکن است دکمه های اضافی داشته باشند که می توانند عملکردهای دیگری را انجام دهند.

نتیجه تصویر برای قطعات ماوس کامپیوتر

نگه داشتن و حرکت دادن ماوس

موس خود را در کنار صفحه کلید خود روی یک سطح تمیز و صاف مانند پد ماوس قرار دهید. ماوس را به آرامی در حالی که انگشت اشاره روی دکمه اصلی و انگشت شست به پهلو قرار گرفته نگه دارید. برای حرکت دادن ماوس، آن را به آرامی در هر جهتی بلغزانید. آن را نپیچانید - جلوی ماوس را دور از خود نگه دارید. همانطور که ماوس را حرکت می دهید، آموزش برنامه نویسی مقدماتی یک اشاره گر (به تصویر مراجعه کنید) روی صفحه نمایش شما در همان جهت حرکت می کند. اگر برای حرکت دادن موس خود روی میز یا پد ماوس خود فضای آموزش کامپیوتر خالی ندارید، فقط ماوس را بردارید و آن را به خود نزدیک کنید.

نتیجه تصویر برای نحوه نگه داشتن یک موش به یک شیء اغلب یک پیام توصیفی در مورد آن را نشان می دهد. اشاره گر بسته به آنچه به آن اشاره می کنید می تواند تغییر کند. به عنوان مثال، هنگامی که به پیوندی در مرورگر وب خود اشاره می کنید، نشانگر از یک فلش به یک دست با انگشت اشاره تغییر می کند.

اکثر اقدامات ماوس با اشاره کردن با فشار دادن یکی از دکمه های ماوس ترکیب می شوند. چهار راه اصلی برای استفاده از دکمه های ماوس وجود دارد: کلیک کردن، دوبار کلیک کردن، کلیک راست و کشیدن.

کلیک کردن (یک کلیک)

برای کلیک کردن روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دکمه اصلی (معمولاً دکمه سمت چپ) را فشار داده و رها کنید.

کلیک کردن اغلب برای انتخاب (علامت گذاری) یک مورد یا باز کردن یک منو استفاده می شود. گاهی اوقات به این حالت تک کلیک یا چپ کلیک می گویند.

دوبار کلیک کنید

برای دوبار کلیک کردن روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دوبار سریع کلیک کنید. اگر فاصله بین دو کلیک بسیار زیاد باشد، ممکن است به جای یک کلیک دوبار به عنوان دو کلیک جداگانه تفسیر شوند.

دوبار کلیک کردن اغلب برای باز کردن موارد روی دسکتاپ شما استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه را راه اندازی کنید یا با دوبار کلیک کردن روی نماد آن در دسکتاپ، یک پوشه را باز کنید.

کلیک راست کنید

برای کلیک راست روی یک مورد، به مورد روی صفحه اشاره کنید و سپس دکمه ثانویه (معمولاً دکمه سمت راست) را فشار داده و رها کنید.

با کلیک راست روی یک آیتم معمولاً لیستی آموزش کامپیوتر از کارهایی که می توانید با آن مورد انجام دهید نمایش داده می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که روی سطل بازیافت روی دسک تاپ خود کلیک راست می کنید ، ویندوز منوی را به شما امکان می دهد تا آن را باز کنید ، آن را خالی کنید ، آن را حذف کنید یا خصوصیات آن را ببینید. اگر مطمئن نیستید که با چیزی چه کار کنید، روی آن راست کلیک کنید.

ج) دستگاه های اسکن

دستگاه هایی هستند که یک شی یا یک سند را مستقیماً از منبع ضبط می کنند. آنها بر اساس فناوری مورد استفاده برای گرفتن داده ها طبقه بندی می شوند. اسکنرها و اسناد خوان.

ط) اسکنرها

برای گرفتن یک سند منبع و تبدیل آن به فرم الکترونیکی استفاده می شود.

به عنوان مثال - اسکنر تخت تخت و دستی.

تصویر مرتبط

نتیجه تصویر برای نوع اسکنر

  1. ii) اسناد خوان

اسنادی هستند که داده ها را مستقیماً از سند منبع می خوانند و آنها را به عنوان ورودی در قالب سیگنال الکترونیکی منتقل می کنند. ه

انواع سند خوان

  1. i) مارس خوان نوری (OMR) نتیجه تصویر برای علامت خوان نوری

  1. ii) بارکدخوان

تصویر مرتبط

iii) خوانندگان کاراکتر نوری نتیجه تصویر برای خواننده کاراکتر نوری

ب) خوان های مغناطیسی

داده ها را با استفاده از جوهر مغناطیسی می خواند.t از اصل مغناطیس برای درک داده هایی که با استفاده از جوهر مغناطیسی نوشته شده اند استفاده می کند.

نتیجه تصویر برای تشخیص کاراکتر جوهر مغناطیسی

واحد پردازش مرکزی (C PU)

مغز یا قلب کامپیوتر است computer education . همچنین به عنوان پردازنده شناخته می شود و از سه واحد تشکیل شده است.

  1. i) واحد کنترل (C U)
  2. ii) واحد منطق حسابی (A L U)

iii) واحد حافظه اصلی (M M U)

واحد سیستم هسته یک سیستم کامپیوتری است. معمولاً یک جعبه مستطیلی است که روی میز یا زیر میز شما قرار می گیرد. در داخل این جعبه قطعات الکترونیکی زیادی وجود دارد که داده ها را پردازش می کنند. مهمترین این قطعات واحد پردازش مرکزی (CPU) یا ریزپردازنده است که به عنوان "مغز" رایانه شما عمل می کند. جزء دیگر حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است که به طور موقت اطلاعاتی را که CPU هنگام روشن بودن رایانه استفاده می کند، ذخیره می کند. اطلاعات ذخیره شده در RAM با خاموش شدن کامپیوتر پاک می شود.

تقریباً هر قسمت دیگر رایانه شما با استفاده از کابل به واحد سیستم متصل می شود. کابل‌ها به پورت‌های خاص (روزنه‌ها)، معمولاً در پشت واحد سیستم متصل می‌شوند. سخت افزاری که بخشی از واحد سیستم نیست، گاهی اوقات یک دستگاه جانبی نامیده می شود. دستگاه های جانبی می توانند خارجی مانند ماوس، صفحه کلید، چاپگر، مانیتور، درایو Zip خارجی یا اسکنر یا داخلی باشند، مانند درایو CD-ROM، درایو CD-R یا مودم داخلی. دستگاه های جانبی داخلی اغلب به عنوان لوازم جانبی یکپارچه شناخته می شوند. بر اساس شکل دو نوع وجود دارد: برج و رومیزی.

نتیجه مرتبط imageImage برای واحد سیستم دسکتاپ

واحد سیستم برج واحد سیستم رومیزی

مادربرد (computer education مدار چاپی اصلی است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 125
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 44
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 183
  • بازدید ماه : 348
  • بازدید سال : 2931
  • بازدید کلی : 9204
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی