آیا برای استفاده از SCRATCH به یک حساب اسکرچ جونیور کاربری نیاز دارید؟
برای شروع تفریح با Scratch نیازی به ثبت نام نیست. در واقع، ما می توانیم بدون حساب کاربری به استفاده از آن ادامه دهیم. اما اگر واقعاً به Scratch علاقه مند هستید و قصد دارید روی آن کار کنید، احتمالاً بهتر است ثبت نام کنید. زیرا؟ داشتن یک حساب شخصی به ما این امکان را می دهد که تمام پروژه های خود را ذخیره کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. همچنین میتواند جالب باشد که در بحثهای انجمن شرکت کنید یا در مورد پروژههای دیگر اسکراچرها نظر دهید.
اسکراچ چه چیزی را آموزش می دهد؟
یک زبان برنامه نویسی ساده مانند اسکرچ اصول برنامه نویسی را به کودکان آموزش می دهد. همانطور که کودکان آزمایش میکنند، بلوکها را میکشند و اولین برنامههای کوچک خود را ایجاد میکنند، آنها در حال توسعه تعدادی از مهارتهای مهم کدنویسی و حل مسئله اسکرچ جونیور هستند که وقتی تصمیم میگیرند به زبانهای برنامهنویسی سنتی روی بیاورند، بسیار به آنها کمک میکند.
در اینجا برخی از مهم ترین مفاهیمی که با اسکرچ یاد می گیرید آورده شده است
در اینجا برخی از مهمترین مفاهیمی که هنگام کار با Scratch یاد می گیرید آورده شده است
دستکاری متغیرها، مجموعه ای از داده های قابل تغییر است که در حافظه کامپیوتر ایرانیان سایبرذخیره می شود تا اطلاعات را ذخیره و بازیابی کند.
استفاده از عملگرها برای تغییر داده ها در این میان ما عملگرهای ریاضی آشنا (به علاوه، منهای، ضرب، تقسیم، کمتر از، بیشتر از) و عملگرهای منطقی مختلف (و، یا، نه) و سایر عملگرهای پیچیدهتر را مییابیم.
مفهوم جریان کنترل، این است که رایانه ها چگونه اسکرچ جونیور هر مرحله را به ترتیب در یک برنامه انجام می دهند و چگونه می توانید این جریان را با دستورات شرطی و حلقه ها تغییر دهید.
مدیریت حسگر، یعنی ایجاد کدی که به رویدادهایی مانند فشار دادن کلید یا کلیک ماوس پاسخ می دهد.
تشخیص و واکنش به ورودی های دنیای واقعی، مانند اسکرچ جونیور موقعیت ماوس روی صفحه، حجم صداهای درک شده توسط میکروفون یا حتی حرکتی که توسط وب کم گرفته شده است.
اجازه دهید فریب رابط ظاهراً بسیار ساده را نخوریم، با Scratch کودکان و جوانان می توانند برنامه های کاملاً پیچیده ای ایجاد کنند و در عین حال بسیاری از مفاهیم اساسی برنامه نویسی را بیاموزند.
بدیهی است که تفاوتهای بین کدنویسی در اسکرچ و برنامهنویسی در یک زبان اسکرچ جونیور «جدی» مانند C یا Swift بسیار است. برنامه نویسی در واقع به آسانی کشیدن بلوک ها نیست، بلکه با رشته های متنی کار می کند. برنامه نویسی بزرگسالان بسیار پیچیده تر است اما همچنین بسیار قدرتمندتر است. با این حال، Scratch یک نقطه شروع عالی برای برنامه نویسان آینده است که می توانند با یادگیری مفاهیم اساسی و تفکر محاسباتی، در محیطی که حتی یک کودک هم می تواند آن را درک کند، راحت تر به زبان های پیشرفته تر سوئیچ کنند. Scratch یک محیط برنامه نویسی رایگان و گرافیکی است که به کودکان بین 8 تا 16 سال (اما بزرگسالان) اجازه می دهد بدون دانستن زبان های برنامه نویسی پیچیده انیمیشن بسازند. در واقع، با استفاده از دستورات ساده بلوک، Scratch به کاربران اجازه می دهد تا مکانیسم های برنامه نویسی را درک کنند و در عین حال به شما امکان می دهد با یادگیری چیزهای جدید سرگرم شوید و ذهن خود را آموزش دهید.
آیا برای استفاده از SCRATCH به یک حساب اسکرچ جونیور کاربری نیاز دارید؟
برای شروع تفریح با Scratch نیازی به ثبت نام نیست. در واقع، ما می توانیم بدون حساب کاربری به استفاده از آن ادامه دهیم. اما اگر واقعاً به Scratch علاقه مند هستید و قصد دارید روی آن کار کنید، احتمالاً بهتر است ثبت نام کنید. زیرا؟ داشتن یک حساب شخصی به ما این امکان را می دهد که تمام پروژه های خود را ذخیره کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. همچنین میتواند جالب باشد که در بحثهای انجمن شرکت کنید یا در مورد پروژههای دیگر اسکراچرها نظر دهید.
اسکراچ چه چیزی را آموزش می دهد؟
یک زبان برنامه نویسی ساده مانند اسکرچ اصول برنامه نویسی را به کودکان آموزش می دهد. همانطور که کودکان آزمایش میکنند، بلوکها را میکشند و اولین برنامههای کوچک خود را ایجاد میکنند، آنها در حال توسعه تعدادی از مهارتهای مهم کدنویسی و حل مسئله اسکرچ جونیور هستند که وقتی تصمیم میگیرند به زبانهای برنامهنویسی سنتی روی بیاورند، بسیار به آنها کمک میکند.
در اینجا برخی از مهم ترین مفاهیمی که با اسکرچ یاد می گیرید آورده شده است
در اینجا برخی از مهمترین مفاهیمی که هنگام کار با Scratch یاد می گیرید آورده شده است
دستکاری متغیرها، مجموعه ای از داده های قابل تغییر است که در حافظه کامپیوتر ایرانیان سایبرذخیره می شود تا اطلاعات را ذخیره و بازیابی کند.
استفاده از عملگرها برای تغییر داده ها در این میان ما عملگرهای ریاضی آشنا (به علاوه، منهای، ضرب، تقسیم، کمتر از، بیشتر از) و عملگرهای منطقی مختلف (و، یا، نه) و سایر عملگرهای پیچیدهتر را مییابیم.
مفهوم جریان کنترل، این است که رایانه ها چگونه اسکرچ جونیور هر مرحله را به ترتیب در یک برنامه انجام می دهند و چگونه می توانید این جریان را با دستورات شرطی و حلقه ها تغییر دهید.
مدیریت حسگر، یعنی ایجاد کدی که به رویدادهایی مانند فشار دادن کلید یا کلیک ماوس پاسخ می دهد.
تشخیص و واکنش به ورودی های دنیای واقعی، مانند اسکرچ جونیور موقعیت ماوس روی صفحه، حجم صداهای درک شده توسط میکروفون یا حتی حرکتی که توسط وب کم گرفته شده است.
اجازه دهید فریب رابط ظاهراً بسیار ساده را نخوریم، با Scratch کودکان و جوانان می توانند برنامه های کاملاً پیچیده ای ایجاد کنند و در عین حال بسیاری از مفاهیم اساسی برنامه نویسی را بیاموزند.
بدیهی است که تفاوتهای بین کدنویسی در اسکرچ و برنامهنویسی در یک زبان اسکرچ جونیور «جدی» مانند C یا Swift بسیار است. برنامه نویسی در واقع به آسانی کشیدن بلوک ها نیست، بلکه با رشته های متنی کار می کند. برنامه نویسی بزرگسالان بسیار پیچیده تر است اما همچنین بسیار قدرتمندتر است. با این حال، Scratch یک نقطه شروع عالی برای برنامه نویسان آینده است که می توانند با یادگیری مفاهیم اساسی و تفکر محاسباتی، در محیطی که حتی یک کودک هم می تواند آن را درک کند، راحت تر به زبان های پیشرفته تر سوئیچ کنند. Scratch یک محیط برنامه نویسی رایگان و گرافیکی است که به کودکان بین 8 تا 16 سال (اما بزرگسالان) اجازه می دهد بدون دانستن زبان های برنامه نویسی پیچیده انیمیشن بسازند. در واقع، با استفاده از دستورات ساده بلوک، Scratch به کاربران اجازه می دهد تا مکانیسم های برنامه نویسی را درک کنند و در عین حال به شما امکان می دهد با یادگیری چیزهای جدید سرگرم شوید و ذهن خود را آموزش دهید.