loading...

کدنویسی بچه ها

بازدید : 11
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 10:41

ابتدا، بیایید عناصر طراحی را به برنامه خود آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اضافه کنیم. روند کار برنامه نویسی واقعی اساساً یکسان است، ابتدا باید عناصر طراحی مانند پس زمینه، دکمه ها و ناوبری را ایجاد کنیم (این قسمت معمولاً توسط یک طراح انجام می شود) سپس باید با کد به آنها عملکرد اضافه کنیم. (این قسمت توسط برنامه نویس انجام می شود).

جن و پس زمینه

Scratch دو نوع مختلف از عناصر طراحی را ارائه می دهد: پس زمینه و Sprites.

عبارت "پس زمینه" مخفف پس زمینه و عبارت "Sprite آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان " مخفف کاراکترها است (کاراکتر پیش فرض گربه ای است که می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید). تنظیمات مربوط به آنها در گوشه سمت چپ پایین، زیر صحنه است.

چهار راه برای افزودن یک پس‌زمینه یا Sprite جدید به صحنه وجود دارد، می‌توانید یکی از یک کتابخانه از پیش تعریف‌شده را انتخاب کنید، یکی را نقاشی کنید، یکی را از رایانه خود آپلود کنید آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یا با دوربین وب خود عکس بگیرید.

حالا بیایید از سریع ترین راه حل استفاده کنیم و یک پس زمینه از کتابخانه پس زمینه انتخاب کنیم.

کتابخانه پس زمینه

همچنین بیایید یک یا چند Sprite را از کتابخانه Sprite با کلیک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان بر روی نماد کوچک جن در کنار برچسب "Sprite جدید" در گوشه سمت چپ پایین صفحه انتخاب کنیم.

کتابخانه Sprite

اگر بخواهید، می‌توانید هم پس‌زمینه و هم Sprites را با کمک یک ویرایشگر تصویر مفید که پس از افزودن یک عنصر طراحی جدید به صحنه ظاهر می‌شود، ویرایش کنید.

در زیر، بلافاصله پس از اضافه کردن پس‌زمینه «شهر شبانه» به آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان صحنه، می‌توانید صفحه‌نمایش من را ببینید - اگر بخواهم می‌توانم ظاهر پس‌زمینه را با ابزارهای طراحی ویرایشگر تصویر تغییر دهم.

پس زمینه شهر شب

در این مقاله، من یک انیمیشن ساده در مورد دختری که توسط یک روح در یک شهر شبانه (می دانم…) می ترسد ایجاد خواهم کرد. من قبلاً پس زمینه شهر شبانه را دارم و اکنون به دو اسپرایت نیاز دارم: یک دختر و یک روح.

من به گربه پیش فرض نیازی ندارم، بنابراین روی آن راست آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کلیک کرده و آن را حذف می کنم. من دختر و روح را از کتابخانه Sprite اضافه کردم. از آنجایی که روح بزرگتر از دختر است، و آنها در کنار یکدیگر ناجور به نظر می رسند، اندازه روح را با استفاده از ویرایشگر تصویر تغییر می دهم.

تغییر اندازه Ghost

اکنون تمام عناصر طراحی مورد نیاز خود را دارم. در زیر می توانید ببینید که صحنه من در حال حاضر چگونه به نظر می رسد. در بخش بعدی، با استفاده از بلوک‌های اسکرچ، قابلیت‌هایی را به دو اسپریت (دختر و روح) اضافه می‌کنیم.

راه اندازی اولیه

قابلیت اضافه کنید

بلوک‌های Scratch را می‌توان در زیر برگه «اسکریپت‌ها» آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یافت. پشت هر بلوک یک قطعه کد زیرین وجود دارد.

بلوک ها به 10 دسته (حرکت، ظاهر، صدا، قلم، داده، رویدادها، کنترل، حسگر، اپراتورها، بلوک های بیشتر) گروه بندی می شوند، هر کدام از آنها از رنگ متفاوتی استفاده می کنند، به Learning how to work with the Scratch program for children این ترتیب گروه های بلوک به راحتی قابل تشخیص هستند.

کرد

ابتدا، بیایید عناصر طراحی را به برنامه خود آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اضافه کنیم. روند کار برنامه نویسی واقعی اساساً یکسان است، ابتدا باید عناصر طراحی مانند پس زمینه، دکمه ها و ناوبری را ایجاد کنیم (این قسمت معمولاً توسط یک طراح انجام می شود) سپس باید با کد به آنها عملکرد اضافه کنیم. (این قسمت توسط برنامه نویس انجام می شود).

جن و پس زمینه

Scratch دو نوع مختلف از عناصر طراحی را ارائه می دهد: پس زمینه و Sprites.

عبارت "پس زمینه" مخفف پس زمینه و عبارت "Sprite آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان " مخفف کاراکترها است (کاراکتر پیش فرض گربه ای است که می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید). تنظیمات مربوط به آنها در گوشه سمت چپ پایین، زیر صحنه است.

چهار راه برای افزودن یک پس‌زمینه یا Sprite جدید به صحنه وجود دارد، می‌توانید یکی از یک کتابخانه از پیش تعریف‌شده را انتخاب کنید، یکی را نقاشی کنید، یکی را از رایانه خود آپلود کنید آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یا با دوربین وب خود عکس بگیرید.

حالا بیایید از سریع ترین راه حل استفاده کنیم و یک پس زمینه از کتابخانه پس زمینه انتخاب کنیم.

کتابخانه پس زمینه

همچنین بیایید یک یا چند Sprite را از کتابخانه Sprite با کلیک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان بر روی نماد کوچک جن در کنار برچسب "Sprite جدید" در گوشه سمت چپ پایین صفحه انتخاب کنیم.

کتابخانه Sprite

اگر بخواهید، می‌توانید هم پس‌زمینه و هم Sprites را با کمک یک ویرایشگر تصویر مفید که پس از افزودن یک عنصر طراحی جدید به صحنه ظاهر می‌شود، ویرایش کنید.

در زیر، بلافاصله پس از اضافه کردن پس‌زمینه «شهر شبانه» به آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان صحنه، می‌توانید صفحه‌نمایش من را ببینید - اگر بخواهم می‌توانم ظاهر پس‌زمینه را با ابزارهای طراحی ویرایشگر تصویر تغییر دهم.

پس زمینه شهر شب

در این مقاله، من یک انیمیشن ساده در مورد دختری که توسط یک روح در یک شهر شبانه (می دانم…) می ترسد ایجاد خواهم کرد. من قبلاً پس زمینه شهر شبانه را دارم و اکنون به دو اسپرایت نیاز دارم: یک دختر و یک روح.

من به گربه پیش فرض نیازی ندارم، بنابراین روی آن راست آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان کلیک کرده و آن را حذف می کنم. من دختر و روح را از کتابخانه Sprite اضافه کردم. از آنجایی که روح بزرگتر از دختر است، و آنها در کنار یکدیگر ناجور به نظر می رسند، اندازه روح را با استفاده از ویرایشگر تصویر تغییر می دهم.

تغییر اندازه Ghost

اکنون تمام عناصر طراحی مورد نیاز خود را دارم. در زیر می توانید ببینید که صحنه من در حال حاضر چگونه به نظر می رسد. در بخش بعدی، با استفاده از بلوک‌های اسکرچ، قابلیت‌هایی را به دو اسپریت (دختر و روح) اضافه می‌کنیم.

راه اندازی اولیه

قابلیت اضافه کنید

بلوک‌های Scratch را می‌توان در زیر برگه «اسکریپت‌ها» آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یافت. پشت هر بلوک یک قطعه کد زیرین وجود دارد.

بلوک ها به 10 دسته (حرکت، ظاهر، صدا، قلم، داده، رویدادها، کنترل، حسگر، اپراتورها، بلوک های بیشتر) گروه بندی می شوند، هر کدام از آنها از رنگ متفاوتی استفاده می کنند، به Learning how to work with the Scratch program for children این ترتیب گروه های بلوک به راحتی قابل تشخیص هستند.

کرد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 744
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 198
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 966
  • بازدید ماه : 1586
  • بازدید سال : 2501
  • بازدید کلی : 8774
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی