loading...

کدنویسی بچه ها

بازدید : 17
شنبه 19 اسفند 1402 زمان : 14:54

برنامه نویسی شی گرا یک مدل زبان برنامه نویس نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ی است که به جای اعمال و منطق حول اشیا و داده ها می چرخد. در گذشته، یک برنامه یک روش منطقی بود که داده های ورودی را می گرفت، پردازش می کرد و سپس داده های خروجی را تولید می کرد.

هدف برنامه نویسی نوشتن منطق بود نه تعریف داده ها. برنامه نویسی شی گرا دیدگاه را تغییر داده است: آنچه مهم است اشیاء قابل دستکاری است نه منطق لازم برای این دستکاری.

اشیاء بسیار متنوع هستند: از افراد (تعریف شده با نام، نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان آدرس و غیره) گرفته تا ساختمان ها و طبقات (با ویژگی های قابل توصیف و مدیریت) تا ویجت های کوچکی که روی دسکتاپ رایانه شما قرار می گیرند (مانند دکمه ها و میله های پیمایش).

اولین قدم این است که تمام اشیایی را که برنامه نویس می خواهد دستکاری کند و تعاملات آنها را شناسایی کند. تمرین به عنوان مدل سازی داده توصیف می شود.

هنگامی که شیء شناسایی می شود، به عنوان یک کلاس از اشیاء مفهومی می شود (افلاطون و ایده صندلی که همه صندلی ها را نشان می دهد فکر کنید). این کلاس نوع داده ای را که حاوی آن است و هر توالی منطقی که می تواند آن را دستکاری کند، تعریف می کند. هر دنباله منطقی متمایز یک روش است. نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان اشیاء با رابط های کاملاً تعریف شده ای به نام پیام ارتباط برقرار می کنند.

مفاهیم و قوانین مورد استفاده در برنامه نویسی شی گرا مزایای قابل توجهی را ارائه می دهند:

مفهوم کلاس داده به شما اجازه می دهد تا زیر کلاس هایی از اشیاء داده را تعریف کنید که برخی یا همه ویژگی های کلاس اصلی را به اشتراک می گذارند. این ویژگی به اصطلاح "ارثی" به تجزیه و تحلیل عمیق داده ها نیاز دارد، توسعه را سرعت می بخشد و کد دقیق تری تولید می کند.

از آنجایی که یک کلاس فقط داده هایی را که باید از آنها مراقبت کند تعریف می کند، وقتی نمونه ای از آن کلاس (یک شی) اجرا می شود، کد نمی تواند به طور تصادفی به داده های دیگر در برنامه دسترسی پیدا کند. پنهان کردن داده ها ویژگی خاصی است که امنیت سیستم را تقویت می کند و از خراب شدن داده ه نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ا به طور تصادفی جلوگیری می کند.

تعریف یک کلاس توسط برنامه ای که در ابتدا برای آن ایجاد شده است، اما همچنین توسط سایر برنامه های شی گرا قابل استفاده مجدد است. بنابراین توزیع آن برای استفاده در شبکه آسان تر است.

مفهوم کلاس های داده به یک برنامه اجازه می دهد تا هر نوع داده ای را که هنوز در خود زبان تعریف نشده است ایجاد کند.

سیمولا اولین زبان برنامه نویسی شی گرا بود. نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس، ویژوال بیسیک دات نت و روبی رایج ترین زبان های امروزی هستند.

این تعریف در ژوئن 2016 به روز شد

اصطلاحات مرتبط

متاورس (متاورس)

فراجهان یک جهان مجازی، غوطه ور، پایدار نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان و یکپارچه است. در حال حاضر تنها چند ... مشاهده تعریف کامل

دروازه با کیفیت

در یک پروژه فناوری اطلاعات، یک دیو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ار با کیفیت (یا دروازه کیفیت به زبان انگلیسی) نشان دهنده نقطه عطفی است که نیاز به ... مشاهده تعریف کامل

تست انعطاف پذیری نرم افزار

روش تست انعطاف پذیری نرم افزار با هدف Programming software for children اطمینان از عملکرد مناسب برنامه ها در شرایط واقعی یا ... مشاهده تعریف کامل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای توسعه

برنامه نویسی شی گرا یک مدل زبان برنامه نویس نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ی است که به جای اعمال و منطق حول اشیا و داده ها می چرخد. در گذشته، یک برنامه یک روش منطقی بود که داده های ورودی را می گرفت، پردازش می کرد و سپس داده های خروجی را تولید می کرد.

هدف برنامه نویسی نوشتن منطق بود نه تعریف داده ها. برنامه نویسی شی گرا دیدگاه را تغییر داده است: آنچه مهم است اشیاء قابل دستکاری است نه منطق لازم برای این دستکاری.

اشیاء بسیار متنوع هستند: از افراد (تعریف شده با نام، نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان آدرس و غیره) گرفته تا ساختمان ها و طبقات (با ویژگی های قابل توصیف و مدیریت) تا ویجت های کوچکی که روی دسکتاپ رایانه شما قرار می گیرند (مانند دکمه ها و میله های پیمایش).

اولین قدم این است که تمام اشیایی را که برنامه نویس می خواهد دستکاری کند و تعاملات آنها را شناسایی کند. تمرین به عنوان مدل سازی داده توصیف می شود.

هنگامی که شیء شناسایی می شود، به عنوان یک کلاس از اشیاء مفهومی می شود (افلاطون و ایده صندلی که همه صندلی ها را نشان می دهد فکر کنید). این کلاس نوع داده ای را که حاوی آن است و هر توالی منطقی که می تواند آن را دستکاری کند، تعریف می کند. هر دنباله منطقی متمایز یک روش است. نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان اشیاء با رابط های کاملاً تعریف شده ای به نام پیام ارتباط برقرار می کنند.

مفاهیم و قوانین مورد استفاده در برنامه نویسی شی گرا مزایای قابل توجهی را ارائه می دهند:

مفهوم کلاس داده به شما اجازه می دهد تا زیر کلاس هایی از اشیاء داده را تعریف کنید که برخی یا همه ویژگی های کلاس اصلی را به اشتراک می گذارند. این ویژگی به اصطلاح "ارثی" به تجزیه و تحلیل عمیق داده ها نیاز دارد، توسعه را سرعت می بخشد و کد دقیق تری تولید می کند.

از آنجایی که یک کلاس فقط داده هایی را که باید از آنها مراقبت کند تعریف می کند، وقتی نمونه ای از آن کلاس (یک شی) اجرا می شود، کد نمی تواند به طور تصادفی به داده های دیگر در برنامه دسترسی پیدا کند. پنهان کردن داده ها ویژگی خاصی است که امنیت سیستم را تقویت می کند و از خراب شدن داده ه نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ا به طور تصادفی جلوگیری می کند.

تعریف یک کلاس توسط برنامه ای که در ابتدا برای آن ایجاد شده است، اما همچنین توسط سایر برنامه های شی گرا قابل استفاده مجدد است. بنابراین توزیع آن برای استفاده در شبکه آسان تر است.

مفهوم کلاس های داده به یک برنامه اجازه می دهد تا هر نوع داده ای را که هنوز در خود زبان تعریف نشده است ایجاد کند.

سیمولا اولین زبان برنامه نویسی شی گرا بود. نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس، ویژوال بیسیک دات نت و روبی رایج ترین زبان های امروزی هستند.

این تعریف در ژوئن 2016 به روز شد

اصطلاحات مرتبط

متاورس (متاورس)

فراجهان یک جهان مجازی، غوطه ور، پایدار نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان و یکپارچه است. در حال حاضر تنها چند ... مشاهده تعریف کامل

دروازه با کیفیت

در یک پروژه فناوری اطلاعات، یک دیو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ار با کیفیت (یا دروازه کیفیت به زبان انگلیسی) نشان دهنده نقطه عطفی است که نیاز به ... مشاهده تعریف کامل

تست انعطاف پذیری نرم افزار

روش تست انعطاف پذیری نرم افزار با هدف Programming software for children اطمینان از عملکرد مناسب برنامه ها در شرایط واقعی یا ... مشاهده تعریف کامل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای توسعه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 44
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 230
  • بازدید سال : 2813
  • بازدید کلی : 9086
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی