loading...

کدنویسی بچه ها

بازدید : 14
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 6:22

برنامه نویسی شی گرا یک روش برنامه نویس آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ی کامپیوتری است که به طور فزاینده ای محبوب است، چه در توسعه نرم افزار و چه در علم داده. برنامه نویسی شی گرا که حول اشیا یا داده ها سازماندهی شده است، مزایای زیادی دارد.

برنامه نویسی شی گرا (OOP) یک الگوی علم کامپیوتر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان است که شامل تعریف و ایجاد تعامل اشیا با استفاده از فناوری های مختلف از جمله زبان های برنامه نویسی (Python، Java، C++، Ruby، Visual Basic.NET، Simula...) است. یک شی مجموعه ای از متغیرها و توابع پیچیده است، مانند دکمه یا پنجره در رایانه، افراد (با نام، آدرس و غیره)، موسیقی، ماشین و غیره. تقریباً هر چیزی را می توان به عنوان یک شی در نظر گرفت. هدف برنامه نویسی شی گرا تمرکز بر روی خود شی و داده ها است نه منطق مورد نیاز و اقدامات آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان لازم برای انجام این دستکاری.

OOP: برنامه نویسی چند مرحله ای

برنامه نویسی شی گرا در چند مرحله انجام می شود. اولین مورد شامل مدل سازی داده ها با شناسایی اشیایی است که برنامه نویس می خواهد دستکاری کند و همچنین تعامل آنها. هنگامی که اشیاء مدل‌سازی شدند، در یک کلاس شی مفهوم‌سازی می‌شوند که دارای ویژگی‌ها و متدهایی است. صفات مربوط به ویژگی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان های شی و روش ها با اقداماتی است که این شی می تواند انجام دهد. هنگامی که شی ایجاد می شود، با یک رابط کاملاً تعریف شده به نام پیام ارتباط برقرار می کند.

با پنهان کردن توابع و متغیرهای شی، برنامه نویس کد منبعی را ایجاد می کند که گاهی پیچیده است اما به راحتی قابل استفاده است، در حالی که امنیت سیستم را افزایش می دهد و از خراب شدن تصادفی داده ها جلوگیری می کند. به لطف ویژگی های وراثت و چندشکلی آن، یک کلاس توسط برنامه ای که برای آن ایجاد شده است، و همچنین توسط سایر برنامه های شی گرا قابل استفاده مجدد است.

برنامه نویسی شی گرا مزایای زیادی را ارائه می آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دهد، به خصوص در مورد به روز رسانی یک برنامه. برنامه نویس دیگر مجبور نیست کل کد را بازنویسی کند. © Vegefox.com، Adobe Stock

برنامه نویسی شی گرا مزایای بسیاری را ارائه می دهد، به خصوص زمانی که صحبت از به روز رسانی یک برنامه باشد. برنامه نویس دیگر مجبور نیست کل کد را بازنویسی کند. © VEGEFOX.COM، ADOBE STOCK

برنامه نویسی شی گرا و علم داده

دانشمندان داده و سایر متخصصان علم داده از زبان پایتون استفاده زیادی می کنند که دسترسی به کتابخانه های متعددی را فراهم می کند. این کتابخانه ها حاوی ماژول هایی هستند که خود حاوی کلاس ها هستند. این اصل کپسولاسیون است. با وارد کردن این کتابخانه ها، دانشمند داده نیازی به دانستن کدهای توسعه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان یافته در کلاس های کتابخانه ای ندارد، بلکه باید روش ها و منطق عملکرد آنها را برای به دست آوردن آنچه نیاز دارد، درک کند.

مفاهیم کلیدی OOP

کلاس: یک کلاس مجموعه ای از کدهای حاوی متغیرها و توابع است که برای ایجاد اشیا استفاده می شود. یک کلاس می تواند شامل چندین شیء باشد.

اشیاء: یک شیء بلوکی از کد است که متغیرها و توابع را ترکیب می کند که به ترتیب ویژگی ها و متدها نامیده می شوند. ویژگی ها ویژگی های یک شی از یک کلاس را تعریف می کنند، متدها توابع خاص نمونه های یک کلاس را تعریف می کنند.

کپسوله سازی: کپسوله سازی اجازه می آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دهد تا داده های خام در یک کپسول محصور شوند تا از خطاها یا خرابی داده ها جلوگیری شود. بنابراین کپسوله سازی اجازه می دهد تا متدها و ویژگی ها در خارج از کلاس پنهان شوند.

Abstraction: مفهوم انتزاع شامل پنهان کردن جزئیات غیر ضروری از کاربر نهایی یک کلاس است. بنابراین او می تواند از یک کلاس در کد برنامه نویسی خود استفاده کند در حالی که نمی داند چگونه آن را توسعه داده است.

وراثت: مفهوم وراثت به این معنی است که یک کلاس B همان ویژگی ها و متدهای کلاس A را به ارث می برد. هنگامی که نمونه ای از کلاس B ایجاد می شود، می توانیم متدهای موجود در کلاس A را توسط کلاس B فراخوانی کنیم. زمان برنامه نویس

چند شکلی: زمانی که یک کلاس متدهای یک کلاس والد ر Programming training for teenagers ا به ارث می برد، ممکن است متدی را بارگذاری کند، که شامل تعریف مجدد متد کلاس والد است تا دو کلاس وظایف یکسانی را انجام ندهند.

برنامه نویسی شی گرا یک روش برنامه نویس آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ی کامپیوتری است که به طور فزاینده ای محبوب است، چه در توسعه نرم افزار و چه در علم داده. برنامه نویسی شی گرا که حول اشیا یا داده ها سازماندهی شده است، مزایای زیادی دارد.

برنامه نویسی شی گرا (OOP) یک الگوی علم کامپیوتر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان است که شامل تعریف و ایجاد تعامل اشیا با استفاده از فناوری های مختلف از جمله زبان های برنامه نویسی (Python، Java، C++، Ruby، Visual Basic.NET، Simula...) است. یک شی مجموعه ای از متغیرها و توابع پیچیده است، مانند دکمه یا پنجره در رایانه، افراد (با نام، آدرس و غیره)، موسیقی، ماشین و غیره. تقریباً هر چیزی را می توان به عنوان یک شی در نظر گرفت. هدف برنامه نویسی شی گرا تمرکز بر روی خود شی و داده ها است نه منطق مورد نیاز و اقدامات آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان لازم برای انجام این دستکاری.

OOP: برنامه نویسی چند مرحله ای

برنامه نویسی شی گرا در چند مرحله انجام می شود. اولین مورد شامل مدل سازی داده ها با شناسایی اشیایی است که برنامه نویس می خواهد دستکاری کند و همچنین تعامل آنها. هنگامی که اشیاء مدل‌سازی شدند، در یک کلاس شی مفهوم‌سازی می‌شوند که دارای ویژگی‌ها و متدهایی است. صفات مربوط به ویژگی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان های شی و روش ها با اقداماتی است که این شی می تواند انجام دهد. هنگامی که شی ایجاد می شود، با یک رابط کاملاً تعریف شده به نام پیام ارتباط برقرار می کند.

با پنهان کردن توابع و متغیرهای شی، برنامه نویس کد منبعی را ایجاد می کند که گاهی پیچیده است اما به راحتی قابل استفاده است، در حالی که امنیت سیستم را افزایش می دهد و از خراب شدن تصادفی داده ها جلوگیری می کند. به لطف ویژگی های وراثت و چندشکلی آن، یک کلاس توسط برنامه ای که برای آن ایجاد شده است، و همچنین توسط سایر برنامه های شی گرا قابل استفاده مجدد است.

برنامه نویسی شی گرا مزایای زیادی را ارائه می آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دهد، به خصوص در مورد به روز رسانی یک برنامه. برنامه نویس دیگر مجبور نیست کل کد را بازنویسی کند. © Vegefox.com، Adobe Stock

برنامه نویسی شی گرا مزایای بسیاری را ارائه می دهد، به خصوص زمانی که صحبت از به روز رسانی یک برنامه باشد. برنامه نویس دیگر مجبور نیست کل کد را بازنویسی کند. © VEGEFOX.COM، ADOBE STOCK

برنامه نویسی شی گرا و علم داده

دانشمندان داده و سایر متخصصان علم داده از زبان پایتون استفاده زیادی می کنند که دسترسی به کتابخانه های متعددی را فراهم می کند. این کتابخانه ها حاوی ماژول هایی هستند که خود حاوی کلاس ها هستند. این اصل کپسولاسیون است. با وارد کردن این کتابخانه ها، دانشمند داده نیازی به دانستن کدهای توسعه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان یافته در کلاس های کتابخانه ای ندارد، بلکه باید روش ها و منطق عملکرد آنها را برای به دست آوردن آنچه نیاز دارد، درک کند.

مفاهیم کلیدی OOP

کلاس: یک کلاس مجموعه ای از کدهای حاوی متغیرها و توابع است که برای ایجاد اشیا استفاده می شود. یک کلاس می تواند شامل چندین شیء باشد.

اشیاء: یک شیء بلوکی از کد است که متغیرها و توابع را ترکیب می کند که به ترتیب ویژگی ها و متدها نامیده می شوند. ویژگی ها ویژگی های یک شی از یک کلاس را تعریف می کنند، متدها توابع خاص نمونه های یک کلاس را تعریف می کنند.

کپسوله سازی: کپسوله سازی اجازه می آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دهد تا داده های خام در یک کپسول محصور شوند تا از خطاها یا خرابی داده ها جلوگیری شود. بنابراین کپسوله سازی اجازه می دهد تا متدها و ویژگی ها در خارج از کلاس پنهان شوند.

Abstraction: مفهوم انتزاع شامل پنهان کردن جزئیات غیر ضروری از کاربر نهایی یک کلاس است. بنابراین او می تواند از یک کلاس در کد برنامه نویسی خود استفاده کند در حالی که نمی داند چگونه آن را توسعه داده است.

وراثت: مفهوم وراثت به این معنی است که یک کلاس B همان ویژگی ها و متدهای کلاس A را به ارث می برد. هنگامی که نمونه ای از کلاس B ایجاد می شود، می توانیم متدهای موجود در کلاس A را توسط کلاس B فراخوانی کنیم. زمان برنامه نویس

چند شکلی: زمانی که یک کلاس متدهای یک کلاس والد ر Programming training for teenagers ا به ارث می برد، ممکن است متدی را بارگذاری کند، که شامل تعریف مجدد متد کلاس والد است تا دو کلاس وظایف یکسانی را انجام ندهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 2791
  • بازدید کلی : 9064
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی