برنامه نویسی که در حوزه IT نیز کدگذاری نامیده می شو شروع برنامه نویسی برای کودکان د، به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که امکان نوشتن برنامه های کامپیوتری را فراهم می کند. این یک مرحله مهم در توسعه نرم افزار (یا حتی سخت افزار) است.
نوشتن برنامه به زبان برنامه نویسی انجام می شود. نرم افزار مجموعه ای از برنامه ها (که می تواند به زبان های برنامه نویسی مختلف نوشته شود) است که برای انجام وظایف خاصی شروع برنامه نویسی برای کودکان توسط یک (یا چند) کاربر نرم افزار در نظر گرفته شده است.
بنابراین برنامه نویسی در اینجا نشان دهنده نوشتن کد منبع نرم افزار است. در عوض، ما از اصطلاح توسعه برای نشان دادن تمام فعالیت های مربوط به ایجاد نرم افزار و برنامه هایی که آن را تشکیل می دهند استفاده می کنیم. این شامل مشخصات نرم افزار، طراحی آن، سپس اجرای واقعی آن به معنای نوشتن برنام شروع برنامه نویسی برای کودکان ه ها در یک زبان برنامه نویسی کاملاً تعریف شده و همچنین بررسی صحت آن و غیره است.
تاریخ
مقاله اصلی: تاریخچه محاسبات.
اولین ماشین قابل برنامه ریزی (یعنی ماشینی که وقتی برنامه آن را تغییر می دهید امکانات آن تغییر می کند) احتمالا ماشین بافندگی ژاکارد است که در سال 1801 ساخته شد. این دستگاه از یک شروع برنامه نویسی برای کودکان سری جعبه های مقوایی سوراخ دار استفاده می کرد. سوراخ ها نشان دهنده طرحی بود که ماشین بافندگی برای ساختن بافت دنبال می کرد. بافندگی با کارت های مختلف بافت های مختلفی تولید می کرد. این نوآ شروع برنامه نویسی برای کودکان وری بعدها توسط Herman Hollerith از IBM برای توسعه کارت پانچ معروف IBM بهبود یافت.
در سال 1936، انتشار مقاله مهم علوم کامپیوتر در مورد اعداد قابل محاسبه با یک کاربرد برای Entscheidungsproblem4 توسط آلن تورینگ، شروع به ایجاد رایانه قابل برنامه ریزی کرد. در آنجا او ماشین تورینگ خود را ارائه کرد، اولین ماشین حساب جهانی قابل برنامه ریزی، و مفاهیم و اصطلاحات شروع برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی و برنامه ها را اختراع کرد.
اولین برنامه های کامپیوتری با یک آهن لحیم کاری و تعداد زیادی لوله خلاء (ترانزیستورهای بعدی) ساخته شد. با پیچیدهتر شدن برنامهها، این امر تقریباً غیرممکن شد، زیرا یک خطا کل برنامه را غیرقابل استفاده میکند. با پیشرفت در رسانه های داده، بارگیری برنامه از کارت های پانچ، حاوی لیست آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دستورالعمل ها در کد باینری مخصوص نوع خاصی از کامپیوتر، امکان پذیر شد. با افزایش قدرت رایانهها، از آنها برای ساختن برنامهها استفاده میشد، برنامهنویسان طبیعتاً ترجیح میدهند متنی را به جای دنبالههای 0 و شروع برنامه نویسی برای کودکان 1 بنویسند و ترجمه را به عهده رایانه میگذارند.
با گذشت زمان، زبان های برنامه نویسی جدیدی پدید آمدند و به طور فزاینده ای سخت افزاری را که برنامه ها باید روی آن اجرا شوند نادیده می گرفتند. این چندین عامل برنده را به همراه دارد: یادگیری این زبان ها آسان تر است، برنامه نویس می تواند کد را با سرعت بیشتری تولید کند، و برنامه های تولید شده می توانند بر روی انواع مختلف ماشین ها اجرا شوند.
زبان های برنامه نویسی مختلف
جاوا اسکریپت
PHP
روبی
جاوا
سریع
C#، C یا C++
پایتون
جولیا
اسکالا
آر
برنامه نمونه
اکثریت قریب به اتفاق برنامه هایی که روی رایانه ها، شروع برنامه نویسی برای کودکان تلفن ها و سایر ابزارهای الکترونیکی ما اجرا می شوند، به اصطلاح به زبان های برنامه نویسی ضروری نوشته شده اند: خطوط برنامه یکی پس از دیگری اجرا می شوند. هر خط از برنامه یا یک عملیات ساده را انجام می دهد، یا تابعی را اجرا می کند که خود دنباله ای از عملیات ساده است.
"سلام جهان!" » طبق سنت اولین برنامه ای است که تStart programming for kids وسط هر برنامه نویسی نوشته شده است که قرار است نحو زبان برنامه نویسی را نشان دهد. تنها عملکرد این برنامه نمایش متن "Hello World!" در کنسول یا در یک پنجره رابط کاربری گرافیکی.
برنامه نویسی که در حوزه IT نیز کدگذاری نامیده می شو شروع برنامه نویسی برای کودکان د، به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که امکان نوشتن برنامه های کامپیوتری را فراهم می کند. این یک مرحله مهم در توسعه نرم افزار (یا حتی سخت افزار) است.
نوشتن برنامه به زبان برنامه نویسی انجام می شود. نرم افزار مجموعه ای از برنامه ها (که می تواند به زبان های برنامه نویسی مختلف نوشته شود) است که برای انجام وظایف خاصی شروع برنامه نویسی برای کودکان توسط یک (یا چند) کاربر نرم افزار در نظر گرفته شده است.
بنابراین برنامه نویسی در اینجا نشان دهنده نوشتن کد منبع نرم افزار است. در عوض، ما از اصطلاح توسعه برای نشان دادن تمام فعالیت های مربوط به ایجاد نرم افزار و برنامه هایی که آن را تشکیل می دهند استفاده می کنیم. این شامل مشخصات نرم افزار، طراحی آن، سپس اجرای واقعی آن به معنای نوشتن برنام شروع برنامه نویسی برای کودکان ه ها در یک زبان برنامه نویسی کاملاً تعریف شده و همچنین بررسی صحت آن و غیره است.
تاریخ
مقاله اصلی: تاریخچه محاسبات.
اولین ماشین قابل برنامه ریزی (یعنی ماشینی که وقتی برنامه آن را تغییر می دهید امکانات آن تغییر می کند) احتمالا ماشین بافندگی ژاکارد است که در سال 1801 ساخته شد. این دستگاه از یک شروع برنامه نویسی برای کودکان سری جعبه های مقوایی سوراخ دار استفاده می کرد. سوراخ ها نشان دهنده طرحی بود که ماشین بافندگی برای ساختن بافت دنبال می کرد. بافندگی با کارت های مختلف بافت های مختلفی تولید می کرد. این نوآ شروع برنامه نویسی برای کودکان وری بعدها توسط Herman Hollerith از IBM برای توسعه کارت پانچ معروف IBM بهبود یافت.
در سال 1936، انتشار مقاله مهم علوم کامپیوتر در مورد اعداد قابل محاسبه با یک کاربرد برای Entscheidungsproblem4 توسط آلن تورینگ، شروع به ایجاد رایانه قابل برنامه ریزی کرد. در آنجا او ماشین تورینگ خود را ارائه کرد، اولین ماشین حساب جهانی قابل برنامه ریزی، و مفاهیم و اصطلاحات شروع برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی و برنامه ها را اختراع کرد.
اولین برنامه های کامپیوتری با یک آهن لحیم کاری و تعداد زیادی لوله خلاء (ترانزیستورهای بعدی) ساخته شد. با پیچیدهتر شدن برنامهها، این امر تقریباً غیرممکن شد، زیرا یک خطا کل برنامه را غیرقابل استفاده میکند. با پیشرفت در رسانه های داده، بارگیری برنامه از کارت های پانچ، حاوی لیست آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دستورالعمل ها در کد باینری مخصوص نوع خاصی از کامپیوتر، امکان پذیر شد. با افزایش قدرت رایانهها، از آنها برای ساختن برنامهها استفاده میشد، برنامهنویسان طبیعتاً ترجیح میدهند متنی را به جای دنبالههای 0 و شروع برنامه نویسی برای کودکان 1 بنویسند و ترجمه را به عهده رایانه میگذارند.
با گذشت زمان، زبان های برنامه نویسی جدیدی پدید آمدند و به طور فزاینده ای سخت افزاری را که برنامه ها باید روی آن اجرا شوند نادیده می گرفتند. این چندین عامل برنده را به همراه دارد: یادگیری این زبان ها آسان تر است، برنامه نویس می تواند کد را با سرعت بیشتری تولید کند، و برنامه های تولید شده می توانند بر روی انواع مختلف ماشین ها اجرا شوند.
زبان های برنامه نویسی مختلف
جاوا اسکریپت
PHP
روبی
جاوا
سریع
C#، C یا C++
پایتون
جولیا
اسکالا
آر
برنامه نمونه
اکثریت قریب به اتفاق برنامه هایی که روی رایانه ها، شروع برنامه نویسی برای کودکان تلفن ها و سایر ابزارهای الکترونیکی ما اجرا می شوند، به اصطلاح به زبان های برنامه نویسی ضروری نوشته شده اند: خطوط برنامه یکی پس از دیگری اجرا می شوند. هر خط از برنامه یا یک عملیات ساده را انجام می دهد، یا تابعی را اجرا می کند که خود دنباله ای از عملیات ساده است.
"سلام جهان!" » طبق سنت اولین برنامه ای است که تStart programming for kids وسط هر برنامه نویسی نوشته شده است که قرار است نحو زبان برنامه نویسی را نشان دهد. تنها عملکرد این برنامه نمایش متن "Hello World!" در کنسول یا در یک پنجره رابط کاربری گرافیکی.