loading...

کدنویسی بچه ها

بازدید : 33
چهارشنبه 2 خرداد 1403 زمان : 16:49

مردم ماشینی را نمی خواهند که همان کار را بارها و بارها انجام دهد. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان به عنوان مثال، جعبه موسیقی دستگاهی است که یک موسیقی را بارها و بارها پخش می کند. برخی از افراد می خواستند بتوانند به دستگاه خود بگویند کارهای مختلفی انجام دهد. مثلاً می خواستند به جعبه موسیقی بگویند هر بار موسیقی های مختلف پخش کند. آنها می خواستند بتوانند جعبه موسیقی را برنامه ریزی کنند - به جعبه موسیقی دستور دهند تا موسیقی های مختلف را پخش کند. این بخش از تاریخچه کامپیوتر "تاریخ ماشین های قابل برنامه ریزی" نامیده می شود که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان عبارتی فانتزی برای "تاریخ ماشین هایی است که اگر بلد باشم به زبان آنها صحبت کنم می توانم کارهای مختلفی را انجام دهم."

یکی از اولین نمونه های آن توسط قهرمان اسکندریه (حدود 10-70 پس از میلاد) ساخته شد. او یک تئاتر مکانیکی ساخت که نمایشی را به مدت 10 دقیقه اجرا می کرد و با سیستم پیچیده ای از طناب و طبل اداره می شد. این طناب‌ها و طبل‌ها زبان ماشین بود- آنها می‌گفتند ماشین چه کار کرده و چه زمانی انجام می‌دهد تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان . برخی افراد استدلال می کنند که این اولین دستگاه قابل برنامه ریزی است.

مورخان در مورد اینکه ماشین های اولیه «رایانه» هستند، اختلاف نظر دارند. بسیاری می گویند «ساعت قلعه»، یک ساعت نجومی که الجزاری در سال 1206 اختراع کرد، اولین رایانه آنالوگ قابل برنامه ریزی شناخته شده است. طول روز و شب را می توان هر روز به منظور محاسبه طول روز و شب در طول سال تنظیم کرد. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان برخی این تنظیم روزانه را برنامه نویسی کامپیوتری می دانند.

برخی دیگر می گویند اولین کامپیوتر توسط چارلز بابیج ساخته شد. آدا لاولیس به عنوان اولین برنامه نویس در نظر گرفته می شود.

دوران محاسبات

در پایان قرون وسطی، مردم شروع به فکر کردن به ریاضیات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و مهندسی کردند. در سال 1623، ویلهلم شیکارد یک ماشین حساب مکانیکی ساخت. بعد از او سایر اروپایی ها ماشین حساب های بیشتری ساختند. آنها کامپیوترهای مدرنی نبودند زیرا فقط می توانستند جمع، تفریق و ضرب کنند. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان به همین دلیل، ما می گوییم که آنها قابل برنامه ریزی نبودند. اکنون مهندسان از رایانه برای طراحی و برنامه ریزی استفاده می کنند.

IBM Port-A-Punch

IBM Port-A-Punch

در سال 1801، جوزف ماری ژاکارد از کارت های کاغذ پانچ شده استفاده کرد تا به ماشین بافندگی نساجی خود بگوید که چه نوع طرحی باید ببافد. او می‌توانست از کارت‌های پانچ استفاده کند تا به ماشین بافندگی بگوید چه کاری انجام دهد، و می‌توانست کارت‌های پانچ را تغییر دهد، به این معنی که می‌توانست بافندگی را طوری برنامه‌ریزی کند که الگوی مورد نظرش را ببافد. این بدان معناست که دستگاه بافندگی قابل برنامه ریزی بود.

چارلز بابیج می خواست ماشین مشابهی بسازد که بتواند محاسبه کند. او آن را «موتور تحلیلی» نامید. از آنجایی که بابیج پول کافی نداشت و همیشه وقتی ایده بهتری داشت طرح خود را تغییر می تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان داد، هرگز موتور تحلیلی خود را ساخت.

با گذشت زمان، رایانه ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند. مردم به راحتی از انجام دادن یک کار یکسان خسته می شوند. تصور کنید که زندگی خود را صرف نوشتن چیزهایی روی کارت های فهرست کرده اید، آنها را ذخیره می کنید و سپس مجبور هستید دوباره آنها را پیدا کنید. اداره سرشماری ایالات متحده در سال 1890 صدها نفر را داشت که این کار را انجام می دادند. گران بود و گزارش ها زمان زیادی را برد. سپس یک مهندس کار کرد که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان چگونه ماشین‌ها کار زیادی را انجام دهند. هرمان هولریث یک ماشین جدول بندی اختراع کرد که به طور خودکار اطلاعات آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان جمع آوری شده توسط اداره سرشماری را جمع آوری می کرد. Computing Tabulating Recording Corporation (که بعداً به IBM تبدیل شد) ماشین های او را ساخت. آنها ماشین ها را به جای فروش اجاره کردند. سازندگان ماشین‌ها مدت‌هاست که به کاربرانشان کمک کرده‌اند تا آنها را بفهمند و تعمیر کنند، و پشتیبانی فنی CTR به‌ویژه خوب بود.

به خاطر ماشین‌هایی از این دست، روش‌های جدیدی برای صحبت کردن با این ماشین‌ها اختراع شد و انواع جدیدی از ماشین‌ها اختراع شد و در نهایت کامپیوتری که ما می‌دانیم متولد شد.

کامپیوترهای آنالوگ و دیجیتال

در نیمه اول قرن بیستم، دانشمندان شروع به استفاده از رایانه کردند، بیشتر به این دلیل که دانشمندان ریاضیات زیادی برای کشف کردن داشتند و می‌خواستند به جای صرف ساعت‌ها صرف جمع کردن اعداد، زمان بیشتری را صرف فکر کردن درباره سؤالات علمی کنند. به عنوان مثال، اگر آنها مجبور به پرتاب یک کشتی موشکی تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان بودند، باید حساب های زیادی را انجام می دادند تا مطمئن شوند که موشک تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان درست کار می کند. بنابراین آنها کامپیوترها را کنار هم قرار دادند.

این کامپیوترهای آنالوگ از مدارهای آنالوگ استفاده می کردند که برنامه نویسی آنها را بسیار سخت می کرد. در دهه 1930، آنها کامپیوترهای دیجیتال را اختراع کردند و به زودی برنامه نویسی آنها را آسان کردند.

کامپیوترهای با مقیاس بالا

دانشمندان در دهه های 1930 تا 1940 چگونگی ساخت و استفاده از رایانه های دیجیتال را کشف کردند. دانشمندان کامپیوترهای دیجیتال زیادی ساختند، و همانطور که انجام دادند، متوجه شدند که چگون ه ا تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ز آنها سؤالات درست بپرسند تا بیشترین استفاده را از آنها ببرند.

EDSAC (10)

EDSAC یکی از اولین کامپیوترهایی بود که حتی پس از خاموش کردن برق، آنچه را که به آن گفتید به خاطر آورد. به این معماری (فون نیومن) می گویند.

ماشین های Z الکترومکانیکی کنراد زوزه. Z3 (1941) اولین ماشین کاری Definition of computer in simple language for children بود که از محاسبات باینری استفاده کرد. حساب باینری به معنای استفاده از «بله» و «خیر» است. برای اضافه کردن n

مردم ماشینی را نمی خواهند که همان کار را بارها و بارها انجام دهد. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان به عنوان مثال، جعبه موسیقی دستگاهی است که یک موسیقی را بارها و بارها پخش می کند. برخی از افراد می خواستند بتوانند به دستگاه خود بگویند کارهای مختلفی انجام دهد. مثلاً می خواستند به جعبه موسیقی بگویند هر بار موسیقی های مختلف پخش کند. آنها می خواستند بتوانند جعبه موسیقی را برنامه ریزی کنند - به جعبه موسیقی دستور دهند تا موسیقی های مختلف را پخش کند. این بخش از تاریخچه کامپیوتر "تاریخ ماشین های قابل برنامه ریزی" نامیده می شود که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان عبارتی فانتزی برای "تاریخ ماشین هایی است که اگر بلد باشم به زبان آنها صحبت کنم می توانم کارهای مختلفی را انجام دهم."

یکی از اولین نمونه های آن توسط قهرمان اسکندریه (حدود 10-70 پس از میلاد) ساخته شد. او یک تئاتر مکانیکی ساخت که نمایشی را به مدت 10 دقیقه اجرا می کرد و با سیستم پیچیده ای از طناب و طبل اداره می شد. این طناب‌ها و طبل‌ها زبان ماشین بود- آنها می‌گفتند ماشین چه کار کرده و چه زمانی انجام می‌دهد تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان . برخی افراد استدلال می کنند که این اولین دستگاه قابل برنامه ریزی است.

مورخان در مورد اینکه ماشین های اولیه «رایانه» هستند، اختلاف نظر دارند. بسیاری می گویند «ساعت قلعه»، یک ساعت نجومی که الجزاری در سال 1206 اختراع کرد، اولین رایانه آنالوگ قابل برنامه ریزی شناخته شده است. طول روز و شب را می توان هر روز به منظور محاسبه طول روز و شب در طول سال تنظیم کرد. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان برخی این تنظیم روزانه را برنامه نویسی کامپیوتری می دانند.

برخی دیگر می گویند اولین کامپیوتر توسط چارلز بابیج ساخته شد. آدا لاولیس به عنوان اولین برنامه نویس در نظر گرفته می شود.

دوران محاسبات

در پایان قرون وسطی، مردم شروع به فکر کردن به ریاضیات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و مهندسی کردند. در سال 1623، ویلهلم شیکارد یک ماشین حساب مکانیکی ساخت. بعد از او سایر اروپایی ها ماشین حساب های بیشتری ساختند. آنها کامپیوترهای مدرنی نبودند زیرا فقط می توانستند جمع، تفریق و ضرب کنند. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان به همین دلیل، ما می گوییم که آنها قابل برنامه ریزی نبودند. اکنون مهندسان از رایانه برای طراحی و برنامه ریزی استفاده می کنند.

IBM Port-A-Punch

IBM Port-A-Punch

در سال 1801، جوزف ماری ژاکارد از کارت های کاغذ پانچ شده استفاده کرد تا به ماشین بافندگی نساجی خود بگوید که چه نوع طرحی باید ببافد. او می‌توانست از کارت‌های پانچ استفاده کند تا به ماشین بافندگی بگوید چه کاری انجام دهد، و می‌توانست کارت‌های پانچ را تغییر دهد، به این معنی که می‌توانست بافندگی را طوری برنامه‌ریزی کند که الگوی مورد نظرش را ببافد. این بدان معناست که دستگاه بافندگی قابل برنامه ریزی بود.

چارلز بابیج می خواست ماشین مشابهی بسازد که بتواند محاسبه کند. او آن را «موتور تحلیلی» نامید. از آنجایی که بابیج پول کافی نداشت و همیشه وقتی ایده بهتری داشت طرح خود را تغییر می تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان داد، هرگز موتور تحلیلی خود را ساخت.

با گذشت زمان، رایانه ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند. مردم به راحتی از انجام دادن یک کار یکسان خسته می شوند. تصور کنید که زندگی خود را صرف نوشتن چیزهایی روی کارت های فهرست کرده اید، آنها را ذخیره می کنید و سپس مجبور هستید دوباره آنها را پیدا کنید. اداره سرشماری ایالات متحده در سال 1890 صدها نفر را داشت که این کار را انجام می دادند. گران بود و گزارش ها زمان زیادی را برد. سپس یک مهندس کار کرد که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان چگونه ماشین‌ها کار زیادی را انجام دهند. هرمان هولریث یک ماشین جدول بندی اختراع کرد که به طور خودکار اطلاعات آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان جمع آوری شده توسط اداره سرشماری را جمع آوری می کرد. Computing Tabulating Recording Corporation (که بعداً به IBM تبدیل شد) ماشین های او را ساخت. آنها ماشین ها را به جای فروش اجاره کردند. سازندگان ماشین‌ها مدت‌هاست که به کاربرانشان کمک کرده‌اند تا آنها را بفهمند و تعمیر کنند، و پشتیبانی فنی CTR به‌ویژه خوب بود.

به خاطر ماشین‌هایی از این دست، روش‌های جدیدی برای صحبت کردن با این ماشین‌ها اختراع شد و انواع جدیدی از ماشین‌ها اختراع شد و در نهایت کامپیوتری که ما می‌دانیم متولد شد.

کامپیوترهای آنالوگ و دیجیتال

در نیمه اول قرن بیستم، دانشمندان شروع به استفاده از رایانه کردند، بیشتر به این دلیل که دانشمندان ریاضیات زیادی برای کشف کردن داشتند و می‌خواستند به جای صرف ساعت‌ها صرف جمع کردن اعداد، زمان بیشتری را صرف فکر کردن درباره سؤالات علمی کنند. به عنوان مثال، اگر آنها مجبور به پرتاب یک کشتی موشکی تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان بودند، باید حساب های زیادی را انجام می دادند تا مطمئن شوند که موشک تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان درست کار می کند. بنابراین آنها کامپیوترها را کنار هم قرار دادند.

این کامپیوترهای آنالوگ از مدارهای آنالوگ استفاده می کردند که برنامه نویسی آنها را بسیار سخت می کرد. در دهه 1930، آنها کامپیوترهای دیجیتال را اختراع کردند و به زودی برنامه نویسی آنها را آسان کردند.

کامپیوترهای با مقیاس بالا

دانشمندان در دهه های 1930 تا 1940 چگونگی ساخت و استفاده از رایانه های دیجیتال را کشف کردند. دانشمندان کامپیوترهای دیجیتال زیادی ساختند، و همانطور که انجام دادند، متوجه شدند که چگون ه ا تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ز آنها سؤالات درست بپرسند تا بیشترین استفاده را از آنها ببرند.

EDSAC (10)

EDSAC یکی از اولین کامپیوترهایی بود که حتی پس از خاموش کردن برق، آنچه را که به آن گفتید به خاطر آورد. به این معماری (فون نیومن) می گویند.

ماشین های Z الکترومکانیکی کنراد زوزه. Z3 (1941) اولین ماشین کاری Definition of computer in simple language for children بود که از محاسبات باینری استفاده کرد. حساب باینری به معنای استفاده از «بله» و «خیر» است. برای اضافه کردن n

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 212
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 289
  • بازدید ماه : 1172
  • بازدید سال : 5099
  • بازدید کلی : 11372
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی