تجزیه و تحلیل نرم افزار اسکرچ در تولید علمی برنامه اسکرچ به مدت 20 سال: برنامه اسکرچ برنامه نویسی در آموزش برای توسعه تفکر محاسباتی و رشته های STEAM
نویسنده: Dúo-Terrón، Pablo
Fecha: 2023
کلمات کلیدی: تفکر محاسباتی. تحصیلات؛ SciMAT; خراش؛ بخار؛ ساقه؛ وب علم؛ اسکوپوس در حال ظهور
Revista / سرمقاله: علوم تربیتی
نقل قول: Dúo-Terrón, P. (2023). تجزیه و تحلیل نرم افزار برنامه اسکرچ اسکرچ برنامه اسکرچ در تولید علمی به مدت 20 سال: برنامه نویسی در آموزش برای توسعه تفکر محاسباتی و رشته های STEAM. علوم تعلیم و تربیت، 13(4)، 404. MDPI AG. برگرفته از
:
Scratch یک نرم افزار آموزشی مبتنی بر بلوک های برنامه برنامه اسکرچ نویسی برنامه اسکرچ برنامه اسکرچ بصری است. این در سال 2003 توسط آزمایشگاه رسانه ای موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شد و مهارت های تفکر محاسباتی (CT) را از سنین پایین در مدارس توسعه می دهد و اجازه می دهد پروژه های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) انجام شود. هدف این تحقیق شناخت توسعه تولید علمی برنامه Scratch در زمینه آموزشی در مقالات علمی در WoS و ارتباط آن با حوزه STEM است. روش مورد استفاده در این پژوهش ماهیت کتاب سنجی با تحلیل تحولات در ادبیات برنامه اسکرچ علمی و هم کلام است. برنامه Scratch in Education (Scratch-EDU) با استفاده از پایگاه داده Web of Science (WoS) مورد مطالعه قرار گرفته است. برای استخراج نتایج از WoS، Vosviewer و SciMAT استفاده شد و در مجموع 579 نسخه خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان می دهد که اولین مقاله علمی در مورد Scratch منتشر شده در WoS به سال 2004 برمی گردد، اگرچه از سال 2011 است که حجم قابل توجهی از مطالعات در ادبیات برنامه اسکرچ علمی ظاهر می شود و علاوه بر این، در سال های اخیر ادبیات علمی مربوط به آن است. Scratch-EDU با موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با زمینه برنامه اسکرچ STEM. نتیجهگیری این مطالعه این است که برنامه اسکرچ ا اینجا ز سال 2012 تا 2020 در زمینه علمی مرتبط با آموزش تحولی پیشرو داشته است، عمدتاً در مقالات مقالات، با کاهش نسخههای خطی در برنامه اسکرچ دو سال اخیر. مضامین و کلیدواژههای نوظهور که در سالهای اخیر بیشترین تأثیر را بر نسخههای خطی Scratch-EDU داشتهاند، به اصطلاحات «اجرا» و «برنامه درسی» مرتبط هستند که به نوبه خود با اصطلاحاتی مانند «آموزشدهی»، «مدرسه دولتی» برنامه اسکرچ یا «دانشآموزان» مرتبط ه برنامه اسکرچ ستند. اصطلاح دیگری که در توسعه تکامل علمی برجسته است «تفکر محاسباتی» است که با موضوعاتی مانند «آموزش ابتدایی»، «یادگیری» یا «حل مسئله» مرتبط است. در نهایت، بحث و نتیجه گیری از نتایج انجام شده است، که می تواند به عنوان نقطه عطفی برای خطوط آ برنامه اسکرچ ینده تحقیقاتی در زمینه برنامه نویسی و CT در زمینه STEM از سنین پایین در آموزش باشد.
بیشتر این موارد بر اساس عنوان، نویسنده یا مطالب مرتبط هستند.
تجاوز سایبری و قربانی شدن سایبری در نوجوانان برنامه اسکرچ مدرسه - تأثیر سن و جنسیت
فرناندز-هرریاس، آنا آی. جیمنز تورس، مانوئل گابریل؛ مورنو-گررو، آنتونیو جی. Dúo-Terrón، Pablo (معاملات جهانی در زمینه آموزش مهندسی و فناوری، 2023)
هدف از این مطالعه بررسی میزان دخالت جنسیت و سن در آزار و اذیت سایبری و قربانی شدن سایبری در جوانان بین 14 تا 17 سال بود. توصیفی، همبستگی و پیش بینی بود...
در اینجا یک نوع شناسی از تبلیغات و قالب های مناسب است
کانته-سانز، لورا؛ Martínez-Martínez، Inmaculada; آگوادو-ترون، خوان میگل (2013/04/19)
در نتیجه فرآیند دیجیتالی شدن رسانه ها و پراکندگی مخاطبان، برنامه اسکرچ قالب های تبلیغاتی در یک فرآیند دگرگونی عمیق غوطه ور می شوند که busca پاسخگوی ...
به سوی راه حلی برای ایجاد، آزمایش و انتشار تجربیات واقعیت برنامه اسکرچ ترکیبی برای یادگیری ایمنی و بهداشت شغلی: Training-MR
لوپز، میگل آنجل؛ ترون، سارا؛ لومباردو، خوان مانوئل؛ González-Crespo، Rubén (مجله بین المللی چند رسانه ای تعاملی و هوش مصنوعی (IJIMAI)، 12/2021)
هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تقویت انسانی، واقعیت Scratch program دمجازی یا واقعیت ترکیبی به سرعت در Industry 4.0 پیادهسازی شدهاند، زیرا بهرهوری کارگران را بهبود میبخشند. این بهبود بهره وری ...
تجزیه و تحلیل نرم افزار اسکرچ در تولید علمی برنامه اسکرچ به مدت 20 سال: برنامه اسکرچ برنامه نویسی در آموزش برای توسعه تفکر محاسباتی و رشته های STEAM
نویسنده: Dúo-Terrón، Pablo
Fecha: 2023
کلمات کلیدی: تفکر محاسباتی. تحصیلات؛ SciMAT; خراش؛ بخار؛ ساقه؛ وب علم؛ اسکوپوس در حال ظهور
Revista / سرمقاله: علوم تربیتی
نقل قول: Dúo-Terrón, P. (2023). تجزیه و تحلیل نرم افزار برنامه اسکرچ اسکرچ برنامه اسکرچ در تولید علمی به مدت 20 سال: برنامه نویسی در آموزش برای توسعه تفکر محاسباتی و رشته های STEAM. علوم تعلیم و تربیت، 13(4)، 404. MDPI AG. برگرفته از
:
Scratch یک نرم افزار آموزشی مبتنی بر بلوک های برنامه برنامه اسکرچ نویسی برنامه اسکرچ برنامه اسکرچ بصری است. این در سال 2003 توسط آزمایشگاه رسانه ای موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شد و مهارت های تفکر محاسباتی (CT) را از سنین پایین در مدارس توسعه می دهد و اجازه می دهد پروژه های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) انجام شود. هدف این تحقیق شناخت توسعه تولید علمی برنامه Scratch در زمینه آموزشی در مقالات علمی در WoS و ارتباط آن با حوزه STEM است. روش مورد استفاده در این پژوهش ماهیت کتاب سنجی با تحلیل تحولات در ادبیات برنامه اسکرچ علمی و هم کلام است. برنامه Scratch in Education (Scratch-EDU) با استفاده از پایگاه داده Web of Science (WoS) مورد مطالعه قرار گرفته است. برای استخراج نتایج از WoS، Vosviewer و SciMAT استفاده شد و در مجموع 579 نسخه خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان می دهد که اولین مقاله علمی در مورد Scratch منتشر شده در WoS به سال 2004 برمی گردد، اگرچه از سال 2011 است که حجم قابل توجهی از مطالعات در ادبیات برنامه اسکرچ علمی ظاهر می شود و علاوه بر این، در سال های اخیر ادبیات علمی مربوط به آن است. Scratch-EDU با موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با زمینه برنامه اسکرچ STEM. نتیجهگیری این مطالعه این است که برنامه اسکرچ ا اینجا ز سال 2012 تا 2020 در زمینه علمی مرتبط با آموزش تحولی پیشرو داشته است، عمدتاً در مقالات مقالات، با کاهش نسخههای خطی در برنامه اسکرچ دو سال اخیر. مضامین و کلیدواژههای نوظهور که در سالهای اخیر بیشترین تأثیر را بر نسخههای خطی Scratch-EDU داشتهاند، به اصطلاحات «اجرا» و «برنامه درسی» مرتبط هستند که به نوبه خود با اصطلاحاتی مانند «آموزشدهی»، «مدرسه دولتی» برنامه اسکرچ یا «دانشآموزان» مرتبط ه برنامه اسکرچ ستند. اصطلاح دیگری که در توسعه تکامل علمی برجسته است «تفکر محاسباتی» است که با موضوعاتی مانند «آموزش ابتدایی»، «یادگیری» یا «حل مسئله» مرتبط است. در نهایت، بحث و نتیجه گیری از نتایج انجام شده است، که می تواند به عنوان نقطه عطفی برای خطوط آ برنامه اسکرچ ینده تحقیقاتی در زمینه برنامه نویسی و CT در زمینه STEM از سنین پایین در آموزش باشد.
بیشتر این موارد بر اساس عنوان، نویسنده یا مطالب مرتبط هستند.
تجاوز سایبری و قربانی شدن سایبری در نوجوانان برنامه اسکرچ مدرسه - تأثیر سن و جنسیت
فرناندز-هرریاس، آنا آی. جیمنز تورس، مانوئل گابریل؛ مورنو-گررو، آنتونیو جی. Dúo-Terrón، Pablo (معاملات جهانی در زمینه آموزش مهندسی و فناوری، 2023)
هدف از این مطالعه بررسی میزان دخالت جنسیت و سن در آزار و اذیت سایبری و قربانی شدن سایبری در جوانان بین 14 تا 17 سال بود. توصیفی، همبستگی و پیش بینی بود...
در اینجا یک نوع شناسی از تبلیغات و قالب های مناسب است
کانته-سانز، لورا؛ Martínez-Martínez، Inmaculada; آگوادو-ترون، خوان میگل (2013/04/19)
در نتیجه فرآیند دیجیتالی شدن رسانه ها و پراکندگی مخاطبان، برنامه اسکرچ قالب های تبلیغاتی در یک فرآیند دگرگونی عمیق غوطه ور می شوند که busca پاسخگوی ...
به سوی راه حلی برای ایجاد، آزمایش و انتشار تجربیات واقعیت برنامه اسکرچ ترکیبی برای یادگیری ایمنی و بهداشت شغلی: Training-MR
لوپز، میگل آنجل؛ ترون، سارا؛ لومباردو، خوان مانوئل؛ González-Crespo، Rubén (مجله بین المللی چند رسانه ای تعاملی و هوش مصنوعی (IJIMAI)، 12/2021)
هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تقویت انسانی، واقعیت Scratch program دمجازی یا واقعیت ترکیبی به سرعت در Industry 4.0 پیادهسازی شدهاند، زیرا بهرهوری کارگران را بهبود میبخشند. این بهبود بهره وری ...