کد QR زیر را g کنید:
برای استفاده از آن، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
در S4A، سنسورهای راه دور را دانلود اسکرچ فعال کنید (روی هر بلوک «سنسورها» کلیک راست کنید)
در HiS4A (اندروید)، IP شبکه محلی رایانه شخصی را که S4A در آن اجرا میشود، تایپ کنید (این را میتوانید از طریق Edit > Show IP address) بهعلاوه پیشوند (فقط در صورتی که از بیش دانلود اسکرچ از یک کلاینت Android متصل میشوید لازم است) تایپ کنید.
دکمه ها مربوط به پیام ها و صفحه لمسی و نوار لغزنده به سنسورهای راه دور هستند
مهم! هر دو S4A و HiS4A باید به یک شبکه محلی متصل باشند!
HTTP API
برنامه اندروید از پروتکل بسیار ساده ای استفاده می کند که ما دانلود اسکرچ در بالای پروتکل پیام Scratch HTTP توسعه داده ایم، بنابراین امکان تعامل با S4A از مرورگر یا هر برنامه فعال شبکه دیگری نیز وجود دارد.
ابتدا باید گزینه remote sensors را در S4A فعال کنید (روی هر بلوک "Sensors" کلیک راست کنید).
مشخصات پیام
پخش پیام:
http://[IP]:42001/broadcast=[message-name]
مقدار یک سنسور از راه دور (به عنوان مثال، شتاب سنج مشتری، موقعیت ماوس و غیره) را ارسال کنید:
http://[IP]:42001/sensor-update=[sensor-name]=[value]
یک متغیر S4A را به روز کنید:
http://[IP]:42001/vars-update=[variable-name]=[value]
تست برنامه وب
اگر میخواهید HTTP API را در عمل ببینید، دانلود اسکرچ میتوانید این کار را از برنامه آزمایشی وب ما انجام دهید:
سلام S4A! از وب
با استفاده از برنامه وب مثال:
متغیرهای S4A که نام آنها با علامت مثبت (یعنی +playerName) شروع می شود، از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده و تغییر هستند.
متغیرهای S4A که نام آنها با علامت منفی (یعنی -playerScore) شروع می شود، فقط ا دانلود اسکرچ ز سرویس گیرنده وب قابل مشاهده (غیرقابل تغییر) هستند.
متغیرهای S4A که نام آنها اتر را با علامت منفی یا مثبت شروع نمیکند از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده نیستند.
پیامهای S4A که نام آنها با علامت مثبت شروع میشود (یعنی +startGame) از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده هستند.
پیامهای S4A که نام آنها با علامت مثبت دانلود اسکرچ شروع نمیشود از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده نیستند
تغییرات
نسخه 1.6
S4A:
هنگام نمایش %t به جای نام حسگر، مشکل در ناظران بلوک برطرف شد
مشکل در هنگام ناپدید نشدن خطای ورودی آنالوگ برطرف شد
رفع اشکال هنگام ایجاد شی جدید آردوینو و انتخاب یک اتصال موجود (با تشکر از Vaner Anampa، Erik Bartmann و بسیاری دیگر برای گزارش این اشکال)
پینهای پیشفرض و ترتیب آنها در بلوکهای آردوینو (مانند قبل) تغییر کرد.
بلوک های سروو ادغام شده، اکنون پین های 8، 7 و 4 را می توان برای سروموتورهای استاندارد و CR استفاده کرد.
بلوک HTTP (روش GET) طبق درخواست IMI ("Institut Municipal d'Informatica") بارسلونا اضافه شد
برخی از فایل های ترجمه به روز شد. با تشکر از:
فردریک پینسون - فرانسوی (fr.po)
میگل بوزادا - گالیسیایی (gl.po)
فابیو آلبانیز - ایتالیایی (it.po)
Sungkuk Lim - کره ای (ko.po)
یان ون دن برگ - هلندی (nl.po)
وادیم لیتونکو - روسی (ru.po)
یوهان سولو - سوئدی (sv.po)
سیستم عامل:
پین های بازنشانی مجدد
کد ادغام شده برای سرووهای استاندارد و CR
پچ ادغام شده برای لئوناردو از پیتر مولر (با تشکر فراوان!)
نسخه 1.5
رفع اشکال برخورد شی (آردوینو و غیر آردوینو)
رفع اشکال مربوط به خطای پیام دائمی هنگام توقف و از سرگیری اتصال با برد
برای سازگاری بهتر با Squeak VMهای جدید، نسخههای اولیه ن دانلود اسکرچ مایهشده را به نامگذاری شده تغییر داد (با تشکر از Miriam Ruiz برای پچ)
پین 12 از سروو استاندارد به خروجی دیجیتال معمولی تغییر کرد
پین پیشفرض در بلوکهای روشن/خاموش دیجیتال از 13 به 10 تغییر کرد
بلوک محرک های بازنشانی اضافه شد
ترجمه های کاتالانی و اسپانیایی بهبود یافته است
نسخه 1.4
با اضافه شدن سازگاری کامل با پروتکل HTTP (POST AND GET)، اکنون می توانید پیام هایی را به S4A ارسال کنید و مقادیر متغیرها را از مرورگر اینترنت مشاهده یا تغییر دهید (از جمله موارد دیگر). بخش اندروید را ببینید.
گزینه "بررسی به روز رسانی" را در منوی "راهنما" اضافه کرد، از اینجا این پس برای بررسی نسخه های جدید نیازی به مراجعه به وب سایت نیست.
زبان اکنون در اولین راهاندازی شناسایی میشود (زمانی که فایل Scratch.ini وجود ندارد). همچنین در صورت تغییر از منوی زبان در همان فایل ذخیره می شود
پورت سریال جایی که یک برد در آن متصل است، زمانی که S4A راه اندازی می شود به درستی باز می شود
رفع اشکال در نسخه ویندوز، که در آن نوار عنوان نام و نسخه S4A را هنگام راه اندازی نشان نمی داد.
نسخه 1.3
رفع سازگاری با Arduino UNO در لینوکس (به لطف خورخه گومز). علاوه بر به روز رسانی بوت لودر در برخی از بردها، باید سیستم عامل جدید را بارگذاری کنید
نام برد حسگر و بلوک های آردوینو مربوط به آنها را تغییر داد تا اعداد پین واقعی را نشان دهد
دستورات سرور را به منوی "ویرایش" اضافه کرد تا ارتباطات شبکه را از طریق سوکت مدیریت کند
سازگاری اضافه شده برای برنامه های اندروید (HiS4A)
ترجمه های کاتالانی و اسپانیایی بهبود یافته است
بسیاری از رفع اشکال
دانلود و نصب
برای نصب S4A باید نرم افزار را هم در رایانه شخصی و هم در برد آردوینو خود نصب کنید. در اینجا مراحل دقیق برای راه اندازی و راه اندازی آن را خواهید یافت.
نصب S4A در رایانه
S4A در سه سیستم عامل عمده مصرف کننده کار می کند. موردی را که متناسب با پیکربندی شماست دانلود و نصب کنید:
پنجره ها
مک
لینوکس (دبیان)
لینوکس (فدورا) (نسخه 1.5)
Raspbian (Debian برای RaspberryPi) (نسخه 1.5)
نصب نرم افزار در آردوینو
این سیستم عامل نرم افزاری است که باید روی برد آردوینو خود Download scratch نصب کنید تا بتوانید از طریق S4A با آن ارتباط برقرار کنید.
کد QR زیر را g کنید:
برای استفاده از آن، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
در S4A، سنسورهای راه دور را دانلود اسکرچ فعال کنید (روی هر بلوک «سنسورها» کلیک راست کنید)
در HiS4A (اندروید)، IP شبکه محلی رایانه شخصی را که S4A در آن اجرا میشود، تایپ کنید (این را میتوانید از طریق Edit > Show IP address) بهعلاوه پیشوند (فقط در صورتی که از بیش دانلود اسکرچ از یک کلاینت Android متصل میشوید لازم است) تایپ کنید.
دکمه ها مربوط به پیام ها و صفحه لمسی و نوار لغزنده به سنسورهای راه دور هستند
مهم! هر دو S4A و HiS4A باید به یک شبکه محلی متصل باشند!
HTTP API
برنامه اندروید از پروتکل بسیار ساده ای استفاده می کند که ما دانلود اسکرچ در بالای پروتکل پیام Scratch HTTP توسعه داده ایم، بنابراین امکان تعامل با S4A از مرورگر یا هر برنامه فعال شبکه دیگری نیز وجود دارد.
ابتدا باید گزینه remote sensors را در S4A فعال کنید (روی هر بلوک "Sensors" کلیک راست کنید).
مشخصات پیام
پخش پیام:
http://[IP]:42001/broadcast=[message-name]
مقدار یک سنسور از راه دور (به عنوان مثال، شتاب سنج مشتری، موقعیت ماوس و غیره) را ارسال کنید:
http://[IP]:42001/sensor-update=[sensor-name]=[value]
یک متغیر S4A را به روز کنید:
http://[IP]:42001/vars-update=[variable-name]=[value]
تست برنامه وب
اگر میخواهید HTTP API را در عمل ببینید، دانلود اسکرچ میتوانید این کار را از برنامه آزمایشی وب ما انجام دهید:
سلام S4A! از وب
با استفاده از برنامه وب مثال:
متغیرهای S4A که نام آنها با علامت مثبت (یعنی +playerName) شروع می شود، از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده و تغییر هستند.
متغیرهای S4A که نام آنها با علامت منفی (یعنی -playerScore) شروع می شود، فقط ا دانلود اسکرچ ز سرویس گیرنده وب قابل مشاهده (غیرقابل تغییر) هستند.
متغیرهای S4A که نام آنها اتر را با علامت منفی یا مثبت شروع نمیکند از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده نیستند.
پیامهای S4A که نام آنها با علامت مثبت شروع میشود (یعنی +startGame) از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده هستند.
پیامهای S4A که نام آنها با علامت مثبت دانلود اسکرچ شروع نمیشود از سرویس گیرنده وب قابل مشاهده نیستند
تغییرات
نسخه 1.6
S4A:
هنگام نمایش %t به جای نام حسگر، مشکل در ناظران بلوک برطرف شد
مشکل در هنگام ناپدید نشدن خطای ورودی آنالوگ برطرف شد
رفع اشکال هنگام ایجاد شی جدید آردوینو و انتخاب یک اتصال موجود (با تشکر از Vaner Anampa، Erik Bartmann و بسیاری دیگر برای گزارش این اشکال)
پینهای پیشفرض و ترتیب آنها در بلوکهای آردوینو (مانند قبل) تغییر کرد.
بلوک های سروو ادغام شده، اکنون پین های 8، 7 و 4 را می توان برای سروموتورهای استاندارد و CR استفاده کرد.
بلوک HTTP (روش GET) طبق درخواست IMI ("Institut Municipal d'Informatica") بارسلونا اضافه شد
برخی از فایل های ترجمه به روز شد. با تشکر از:
فردریک پینسون - فرانسوی (fr.po)
میگل بوزادا - گالیسیایی (gl.po)
فابیو آلبانیز - ایتالیایی (it.po)
Sungkuk Lim - کره ای (ko.po)
یان ون دن برگ - هلندی (nl.po)
وادیم لیتونکو - روسی (ru.po)
یوهان سولو - سوئدی (sv.po)
سیستم عامل:
پین های بازنشانی مجدد
کد ادغام شده برای سرووهای استاندارد و CR
پچ ادغام شده برای لئوناردو از پیتر مولر (با تشکر فراوان!)
نسخه 1.5
رفع اشکال برخورد شی (آردوینو و غیر آردوینو)
رفع اشکال مربوط به خطای پیام دائمی هنگام توقف و از سرگیری اتصال با برد
برای سازگاری بهتر با Squeak VMهای جدید، نسخههای اولیه ن دانلود اسکرچ مایهشده را به نامگذاری شده تغییر داد (با تشکر از Miriam Ruiz برای پچ)
پین 12 از سروو استاندارد به خروجی دیجیتال معمولی تغییر کرد
پین پیشفرض در بلوکهای روشن/خاموش دیجیتال از 13 به 10 تغییر کرد
بلوک محرک های بازنشانی اضافه شد
ترجمه های کاتالانی و اسپانیایی بهبود یافته است
نسخه 1.4
با اضافه شدن سازگاری کامل با پروتکل HTTP (POST AND GET)، اکنون می توانید پیام هایی را به S4A ارسال کنید و مقادیر متغیرها را از مرورگر اینترنت مشاهده یا تغییر دهید (از جمله موارد دیگر). بخش اندروید را ببینید.
گزینه "بررسی به روز رسانی" را در منوی "راهنما" اضافه کرد، از اینجا این پس برای بررسی نسخه های جدید نیازی به مراجعه به وب سایت نیست.
زبان اکنون در اولین راهاندازی شناسایی میشود (زمانی که فایل Scratch.ini وجود ندارد). همچنین در صورت تغییر از منوی زبان در همان فایل ذخیره می شود
پورت سریال جایی که یک برد در آن متصل است، زمانی که S4A راه اندازی می شود به درستی باز می شود
رفع اشکال در نسخه ویندوز، که در آن نوار عنوان نام و نسخه S4A را هنگام راه اندازی نشان نمی داد.
نسخه 1.3
رفع سازگاری با Arduino UNO در لینوکس (به لطف خورخه گومز). علاوه بر به روز رسانی بوت لودر در برخی از بردها، باید سیستم عامل جدید را بارگذاری کنید
نام برد حسگر و بلوک های آردوینو مربوط به آنها را تغییر داد تا اعداد پین واقعی را نشان دهد
دستورات سرور را به منوی "ویرایش" اضافه کرد تا ارتباطات شبکه را از طریق سوکت مدیریت کند
سازگاری اضافه شده برای برنامه های اندروید (HiS4A)
ترجمه های کاتالانی و اسپانیایی بهبود یافته است
بسیاری از رفع اشکال
دانلود و نصب
برای نصب S4A باید نرم افزار را هم در رایانه شخصی و هم در برد آردوینو خود نصب کنید. در اینجا مراحل دقیق برای راه اندازی و راه اندازی آن را خواهید یافت.
نصب S4A در رایانه
S4A در سه سیستم عامل عمده مصرف کننده کار می کند. موردی را که متناسب با پیکربندی شماست دانلود و نصب کنید:
پنجره ها
مک
لینوکس (دبیان)
لینوکس (فدورا) (نسخه 1.5)
Raspbian (Debian برای RaspberryPi) (نسخه 1.5)
نصب نرم افزار در آردوینو
این سیستم عامل نرم افزاری است که باید روی برد آردوینو خود Download scratch نصب کنید تا بتوانید از طریق S4A با آن ارتباط برقرار کنید.